Här är mina bilder från provningen av KRUG på Grappe den 22:a November. Vi provade dessa årgångar: Krug 1966 Krug 1979 Krug 1985 Krug 1988 Krug 1989 Krug 1990 Krug 1995 Krug 1996 Krug 1998 Krug Grand Cuvee (inköpt 1996) Krug Grand Cuvee Som jokrar finns Krug Rosè & Krug Privat Cuvée (inköpt 50-talet) Vintern hade kommit till Stockholm... Strandvägen i snö. Bordet räckte nästan inte till. Om det är den moderna GC som tappat lite i kvalitet, eller om ungefär 12 års lagring lagring gör susen kanske vi aldrig får veta. En sak är dock säker och det är att det var STOR skillnad mellan den moderna Grand Cuvéen och den inköpt 1996, till den äldres fördel. Så lika utanpå, så olika inuti. Max fick i uppdrag att sälja dessa på eBay, tydligen finns det en samlarkultur kring dessa. Vi får se om och hur mycket det kan ge i bidrag till nästa träff
SV: Bilder: Krug provning på Grappe 22 november På utflykt nere i vinkällaren. Bilderna talar väl för sig själv. Ta en titt på STORLEKEN på dessa. Innehållet och åldern är det inte heller något fel på. Say no more... Verkar som att jag blev av med tummen under provningen... Gammal...
SV: Bilder: Krug provning på Grappe 22 november Ujuj... Tillbaka till provningen, än återstod ett digert arbete. Nu började guldklimparna åka upp Sen bar det av till middag och Stockholms uteliv...
SV: Bilder: Krug provning på Grappe 22 november Det låter perfekt. Jag tar med ett par kilo Roquefort att tugga på till.
SV: Bilder: Krug provning på Grappe 22 november Fy faaaaan vad gott..... Här snackar vi kn***ar i mun!!
SV: Bilder: Krug provning på Grappe 22 november Eller d'Yquem och gåslever.. Nu vattnas de i munnen... Blir väl till att nöja sig med en Suduiraut -01 och springa förbi hallarna på väg hem..