Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Billecart-Salmon Grande Cuvée 96

J.S.

Medlem
Har en Billecart-Salmon Grande Cuvée 96:a på Magnum. Någon här som vet när det är dags för öppning? Kanske på vinfernot...
 
SV: Billecart-Salmon Grande Cuvée 96

J.S. skrev:
Har en Billecart-Salmon Grande Cuvée 96:a på Magnum. Någon här som vet när det är dags för öppning? Kanske på vinfernot...

Med magnum blir de ju mer långlivade och Billecart är ju en stabil leverantör så jag skulle nog låta dem ligga. Tyvärr har jag inga själv.
Vad gäller Juhlin så har slutat lite lyssna på hans förväntningar då han gillar viner som är betydligt äldre än de jag gillar även om jag föredrar mogen champagne (och damer) men jag har ännu inte givit mig in på pensionärshemmet.
 
Trådskapare
J.S.

J.S.

Medlem
SV: Billecart-Salmon Grande Cuvée 96

Tack för era svar! Jag får nog hitta på nåt annat till vinfernot ;) Har ett par Krug 96:eek:r, men dom behöver väl oxå ligga till sig har jag förstått.
 
SV: Billecart-Salmon Grande Cuvée 96

J.S. skrev:
Tack för era svar! Jag får nog hitta på nåt annat till vinfernot ;) Har ett par Krug 96:eek:r, men dom behöver väl oxå ligga till sig har jag förstått.

Kommer inte delta på vininferno men om jag skulle välja mellan dessa så är nog Billecart-Salom mer mogen. Sedan finns det väl alltid någon som kan tänka sig byta till någon annat på magnum eller liknande men vad vet jag ;)

Annat alternativ är ju en Bollinger Grand Anné 1999 på magnum eller en Femme 1995 dito. Båda finns att tillgå på systemet.
 

CH

Medlem
SV: Billecart-Salmon Grande Cuvée 96

shorepower skrev:
Kommer inte delta på vininferno men om jag skulle välja mellan dessa så är nog Billecart-Salom mer lagom. Sedan finns det väl alltid någon som kan tänka sig byta till någon annat, typ 1990 Bruno Paillard Champagne Le Mesnil på magnum eller liknande men vad vet jag.

Annat alternativ är ju en Bollinger Grand Anné 1995 på magnum eller en Femme 1995 dito. Båda finns att tillgå på systemet.

Bolly GA -95? Jag antar att du menar -97 & -99 som båda finns på magnum hos SS.
Hur som helst så är -99 på magnum grym, klart bättre än 75cl flaskorna.

Bruno Paillard Le Mesnil -90 provades på första vinfernot men hur den var är lite svårt att uttala mig om eftersom jag var lite slirig då. Den fick ju ganska tufft motstånd eftersom den provades mot Krug -90 och Egly-Ouriet -98 men av det jag minns så stod den sig ganska bra.
 
SV: Billecart-Salmon Grande Cuvée 96

CH skrev:
Bolly GA -95? Jag antar att du menar -97 & -99 som båda finns på magnum hos SS.
Hur som helst så är -99 på magnum grym, klart bättre än 75cl flaskorna.

Bruno Paillard Le Mesnil -90 provades på första vinfernot men hur den var är lite svårt att uttala mig om eftersom jag var lite slirig då. Den fick ju ganska tufft motstånd eftersom den provades mot Krug -90 och Egly-Ouriet -98 men av det jag minns så stod den sig ganska bra.

Menar såklart 99 och har redigerat lite för att inte få onda ögat av admin men du var snabb och tog mig i själva akten :)
 

CH

Medlem
SV: Billecart-Salmon Grande Cuvée 96

shorepower skrev:
Menar såklart 99 och har redigerat lite för att inte få onda ögat av admin men du var snabb och tog mig i själva akten :)

Misstänkte det men man missar inte gärna ett tillfälle att få vara ett wiseass ;)
 
Trådskapare
J.S.

J.S.

Medlem
SV: Billecart-Salmon Grande Cuvée 96

shorepower skrev:
Kommer inte delta på vininferno men om jag skulle välja mellan dessa så är nog Billecart-Salom mer mogen. Sedan finns det väl alltid någon som kan tänka sig byta till någon annat på magnum eller liknande men vad vet jag ;)

Annat alternativ är ju en Bollinger Grand Anné 1999 på magnum eller en Femme 1995 dito. Båda finns att tillgå på systemet.

Jag låter nog dom ligga nåra år till, Bollinger GA 99 har jag hemma, dock ej på magnum. Får väl bli den i stället :)
 
Toppen