Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Billigaste och bästa sätten att skicka hem vinlådor från utlandet?

Segol

Medlem
SV: Billigaste och bästa sätten att skicka hem vinlådor från utlandet?

De priser du fått av DHL låter väldigt höga, är det nån expressvariant du fått pris på?
Det är iofs möjligt att du fått priser på leverans av hel pall när vikten är såpass hög som 90 kilo, det skulle tom kunna vara så att det blir billigare att dela upp en sån leverans i säg tre paket för att kunna få kollifrakt istället för pallfrakt...
UPS brukar ha hyfsade priser på kollifrakter.
Jag har haft en del fraktfrågor gällande andra varor än vin men det borde inte vara någon egentlig skillnad, det som kostar är hur stor plats det tar o sen finns det maxvikter för olika fraktsätt. Har det rört sig om pallar har jag använt DHL (europlus tror jag det kallas o då är det lastbil), för paket/kollin har jag använt UPS Standard
 
Trådskapare
kayaker

kayaker

Cyklist
SV: Billigaste och bästa sätten att skicka hem vinlådor från utlandet?

shorepower skrev:
Var hörde du det? Det är ca 25% av kostnaden så klart intressant.
Domaine de Cristia
 

Per Stade

Lege artis
SV: Billigaste och bästa sätten att skicka hem vinlådor från utlandet?

Fick ett mail från Jessica Perrion http://www.champagneperrion.com/suedmaison.html
som angav priset till 60 Euro för 12 flaskor.
Det kanske är möjligt att maila henne och fråga vilket fraktföretag hon anlitar.

Har smakat deras standardcuvée BRUT TRADITION och tycker att det var en mycket
trevlig champagne. En Grand Cru champagne till det priset kan bara betecknas med
det förbjudna f-ordet.
 
Trådskapare
kayaker

kayaker

Cyklist
SV: Billigaste och bästa sätten att skicka hem vinlådor från utlandet?

Per Stade skrev:
En Grand Cru champagne till det priset kan bara betecknas med
det förbjudna f-ordet.
Fisvärd? ;D
 
Toppen