Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bloggar och artiklar från vinmässan

921272_638606392820609_1982020479_o.jpg

Journalister och bloggare som egofotar

Vinvärlden har givit en hel del uppmärksamhet till finewines.se vinmässa. Ett antal bloggar har tagit upp mässan och för de av er som inte sett dem så har jag samlat det jag funnit nedan. Kommentera gärna på deras sidor, eller här, eller varför inte både. Vi törstar efter synpunkter för eventuella framtida händelser. Om det är någon blogg eller artikel vi missat, lägg gärna upp dem här också

Anders Öhman blir överraskad över att det finns trevliga människor i Stockholm.

Magnus Ericsson från Helsingborgs Dagblad skriver om en social vinmässa och följer upp med en recension av Caviste.

466719_638606292820619_1954444935_o.jpg

Vilsen bloggare?

Allas vår Vintomas ger ett alkoholmarknadsperspektiv på vinmässan från utlandsboende och en intervju med Martin Bergren om Caviste och om Vinmässan av Bubblaren.

Sist men absolut inte minst då den var först av alla inlägg, Allt om Mat med Erica Landin i spetsen sprider lovord över de deltagande leverantörerna med en personlig vinkling
 
Trådskapare
A
SV: Bloggar och artiklar från vinmässan

Lite fler bloggar har skrivit om mässan och framförallt om det viktigaste, vinerna som fanns på plats

Vintomas skriver om viner från Roberson Wine samt Winemarket med en speciell kärleksförklaring till Byron

Aqua Vitae har uppdaterat finewines.ses facebook-sida med bilder från mässan och lovar kommande rapport. En blänkare i Hans Artbergs senaste nyhetsbrev uttrycker förvåning över kvaliten :) och listar ett par av hans favoriter.

Mässan och vinerna som ställdes fram har också fått ett antal blänkare hos bland annat Winepunker.

Ser ni en blogg eller artikel om mässan, dela gärna med er här. Det gäller även för er som skrivit bloggen.
 
Trådskapare
A
SV: Bloggar och artiklar från vinmässan

Två nya artiklar från mässan. Bra genomgångar av fler viner och leverantörer

Finewinescollage-464x464.jpg

Flaskcollage från hd.se

En artikel i hd.se som recenserar viner från bland annat Wine Market, Wine Trade, Gullberg by Stockwine och Franska Vinlistan och ett blogginlägg från Vintomas med en översikt av Caviste 016, Georges Descombes
 

anders

Medlem
SV: Bloggar och artiklar från vinmässan

Anders Landström skrev:
Så vad tycker forumet, har vi slutat vara bångstyriga :)

Oavsett vilket så är det i alla fall bångstyrigt sedan i går kväll. ;D
 

Krug88

Medlem
SV: Bloggar och artiklar från vinmässan

Anders Landström skrev:
Produktiva och läsvärda Vintomas följer upp med...
Är inte det där lite väl mycket rövslickande Anders?
 
Trådskapare
A
SV: Bloggar och artiklar från vinmässan

Krug88 skrev:
Är inte det där lite väl mycket rövslickande Anders?

Yep, men du känner ju mig. Sedan tycker jag att Vintomas skriver bra. Finns väl till och med exempel på att jag har gett dig ros
 
Toppen