Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bloggar och rätten att kritisera vin

egonx

Medlem
SV: Bloggar och rätten att kritisera vin

Språk och kulturförbistring i Elvis bloggkommentarer.

Spännande om det blir ett Hatt-repotage i LG. Kan ser framför mig diskussionerna här när Hatts prestigechampagne klockar in på 98 punkter. ::)
 
Trådskapare
A
SV: Bloggar och rätten att kritisera vin

egonx skrev:
Språk och kulturförbistring i Elvis bloggkommentarer.

Spännande om det blir ett Hatt-repotage i LG. Kan ser framför mig diskussionerna här när Hatts prestigechampagne klockar in på 98 punkter. ::)

Absolut. Är ju också en av sakerna som är spännande med vin. Det är en subjektiv verksamhet. Ju mer jag provar desto mer ödmjuk blir jag inför det faktum att vad jag tycker om ett vin är min åsikt och endast min åsikt.

Nu var ju just denna provning ganska entydig vad gäller de bästa och sämsta vinerna men det är ju dialogen och debatten kring vad som är bra och dåligt som är kul och kanske den fränsta orsaken till att jag gillar forumformatet.

Hur tråkigt är det inte att endast höra sin egen röst.

Så jag hoppas på lite debatt. Kanske jag svänger, kanske kommer det ut ett kanonvin som frälser mig eller så förändras min smak. Möjligheterna är oändliga :)
 

chambertin

Medlem
SV: Bloggar och rätten att kritisera vin

egonx skrev:
Språk och kulturförbistring i Elvis bloggkommentarer.

Spännande om det blir ett Hatt-repotage i LG. Kan ser framför mig diskussionerna här när Hatts prestigechampagne klockar in på 98 punkter. ::)
Redaktören passar nog på att ge bloggarna en skopa I så fall. Han brukar inte misa det.
 

Elvis

Medlem
SV: Bloggar och rätten att kritisera vin

Segolas skrev:
Mycket underhållande och jag är imponerad av Elvis tålamod :)

Jag har engelskt tålamod. ;)

Det blev för övrigt besöksrekord igår på bloggen.
 

sunqan

Vinös
SV: Bloggar och rätten att kritisera vin

En dansk italienare som heter carlo? Undrar om han importerar vin i danmark också.

Skickat från min GT-I9100
 
Trådskapare
A
SV: Bloggar och rätten att kritisera vin

Elvis skrev:
Jag har engelskt tålamod. ;)

Det blev för övrigt besöksrekord igår på bloggen.

Det är ju för att du har folk som länkar till dig. Blev lite Big Brother där ett tag :)
 

Elvis

Medlem
SV: Bloggar och rätten att kritisera vin

Som lätt konspirationsteoretiker misstänker jag att alla hans långa kommentarer på en blandning mellan danska och norska var ett sätt att sabotera min (svenska) google-rating. Det verkar för övrigt ha funkat!

Jag ska erkänna att det var därför jag tog bort kommentarerna.
 

Andreas L

Medlem
SV: Bloggar och rätten att kritisera vin

Vi kan väl konstatera att man ha rätt att kritisera vin.
Bloggare har rätt att kritisera etablerade skribenter.
Etablerade skribenter har rätt att kritisera bloggare.
 

Krug88

Medlem
SV: Bloggar och rätten att kritisera vin

Andreas L skrev:
Vi kan väl konstatera att man ha rätt att kritisera vin.
Bloggare har rätt att kritisera etablerade skribenter.
Etablerade skribenter har rätt att kritisera bloggare.
Jag har alskat dig i alla ar brorsan!
Men har du inte blivit lite fet nu(join the club...)?
Minns hur smal och lacker du var for flickorna pa Spy Bar i slutet av 90-talet...
Svart for dem att halla handerna till sig sjalva da, under din cigarr tid...
Ar detta rimlig kritik av en skribent? ;)
 

Andreas L

Medlem
SV: Bloggar och rätten att kritisera vin

Krug88 skrev:
Jag har alskat dig i alla ar brorsan!
Men har du inte blivit lite fet nu(join the club...)?
Minns hur smal och lacker du var for flickorna pa Spy Bar i slutet av 90-talet...
Svart for dem att halla handerna till sig sjalva da, under din cigarr tid...
Ar detta rimlig kritik av en skribent? ;)

Sitter du och är emotionell efter 3 flaskor Clos du Mesnil med en liten fillipinska nu igen? Mig får du kritisera som du vill, jag anser mig varken vara bloggare eller skribent, jag är endast en oefterhärmlig fantomsommelier av yttersta dignitet :)
 

Krug88

Medlem
SV: Bloggar och rätten att kritisera vin

Andreas L skrev:
Sitter du och är emotionell efter 3 flaskor Clos du Mesnil med en liten fillipinska nu igen?
Nja, nagra pavor Krug NV med en gullig HK flicka...(you should know bro)...
Men du var ruskigt nara!
For ovrigt, nar ar du tillbaka i HK eller SEA omradet?
 
Toppen