Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bocuse d'Or

anders

Medlem
Ja, om det har missat någon att svensken kom två är det inte så förvånande, det har inte precis slagits på trumman kring detta.
Så vitt jag kunde se på Tasteline har man endast kopierat pressmeddelandet från TT. Och detta ska vara en ledande matsajt i Sverige. De var väl fullt upptagna med att testa det mest prisvärda boxvinet så man hade väl vare sig manskap eller budget för att ha någon på plats vid något så udda som inofficiella världsmästerskapet för kockar.
Frågan är dock om inte Aftonbladet - nyheter för förståndshandikappade - i vanlig ordning tar priset. De har köpt in bilder till Aftonbladet TV och kommentatorn läser sedan upp TT:s pressmeddelande i stort sett rakt av.
Det hade varit en helt annan sak om Zlatan drabbats av nageltrång, då hade vi sett helsidesuppslag.
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Bocuse d'Or

Jo, jag såg det där också. De hade i alla fall bemödat sig med att skriva ihop en egen artikel om jag inte minns helt fel.
Det blir väl i vanlig ordning endast morgonsoffan på TV4 som uppmärksammar det här.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Bocuse d'Or

anders skrev:
Jo, jag såg det där också. De hade i alla fall bemödat sig med att skriva ihop en egen artikel om jag inte minns helt fel.
Det blir väl i vanlig ordning endast morgonsoffan på TV4 som uppmärksammar det här.

Mm... de klämmer in 45 sekunder mellan "Blondinbella pratar om ung förtagsamhet" och "Helgens boxviner"....
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Bocuse d'Or

Nja, jag är då inte någon större fantast av TV4 men just matbiten brukar de ha en ganska seriös bevakning på.
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Bocuse d'Or

För att reflektera över något mer intressant än den usla svenska mediabevakningen.

Ettan var ju från Norge men om jag förstod det hela rätt var svenskens senaste adress för arbete Bagatelle, också detta i Norge. Norrbaggarna är rejält på, de har dessutom sopat hem tävling tre gånger tidigare, endast slagna av grodätarna.
Jag snackade med maitre d'hotel på Tantris här nere om just detta och han var helt inne på att Skandinavien just nu är stekhett inom gastronomin. Vi ska ju inte glömma danskjävlarna som fixade in restaurangen Noma som nummer tio i världen.
 
Toppen