Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Boërl & Kroff

CH

Medlem
Någon som hört talas om denna producent? Fick frågan av en vän och lite googlande gjorde mig inte speciellt visare på vad för champagne det rör sig om.
Tydligen lanseras de som världens dyraste champagne och släpper nu sin första årgång 1996 i en svindyr och speciallackad trälåda.

Tycker det låter helt vansinnigt men tydligen så säljer man bara för att man är dyrast. Jag är lycklig så länge de ekonomiskt oberoende köper detta och Ace of Spades istället för Salon eller Krug.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Boërl & Kroff

Namnet påminner till utseendet om "Boris Karloff".

Nope, har aldrig hört talas om detta.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Boërl & Kroff

Ojojojojoj! Detta är skit på riktigt!

De har inte korrat copyn på den engelska sidan, de skriver bland annat pleasure som pleisure, etiketten är väldigt Cristalinspirerad och hela siten stinker av äckelpäckel!
 
SV: Boërl & Kroff

Har för mig att jag läst någonstans att vinet görs av Drappier men kan ha fel. Det är riktigt bra att sådant här kommer som du säger CH. Kanske håller de som har för mycket pengar borta från de saker vi gillar att dricka ;D
 

sunqan

Vinös
SV: Boërl & Kroff

Detta står på etiketten: "Elabore par drappier" (fast med accenter på rätt ställen)
men det är kanske fusk att se reklamfilmen och läsa innantill ;D
 

sunqan

Vinös
SV: Boërl & Kroff

man jag har lite svårt att förstå delar av "reklamen" på luxury-insider:

Described as a one-of-a-kind masterpiece crafted by the world’s finest oenologists, jewelers and silversmith’s.
och???? juvelerare och silversmeder???

are cleared of sediment before final corking in an effort to develop unique tastes and variants

nähä, är det ovanligt? (fast champis kanske brukar vara oklarnad, jag vet inte)

using a natural five-piece cork for longer wine preservation, a lacquered wooden box, and a bowl by a renowned French shiny tin manufacturer.
Femdelad kork ??? och "berömd fransk tillverkare av glänsande plåt" ???

dettta måste vara "da shit"

-anders
 

Lando

Medlem
SV: Boërl & Kroff

Vilket trams, men visst, det är ju bara bra om labeldrinkers köper det här och Ace of Spades.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Boërl & Kroff

Jos skrev:
Vem vet, kanske är grymt bra?

Du som är framgångsrik kan väl köpa och bjuda oss mindre bemedlade! Eller Keen kanske kan lösa det när han är färdig med studierna!
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Boërl & Kroff

Jos skrev:
Vem vet, kanske är grymt bra?

Det kanske den är. Det är själv konceptet som jag tycker är helt sjukt.
Sälj en magnum från 1996 i en överarbetad trälåda som en juvelerare fått gå lös på.
Skicka med en ishink som en designer tagit fram och saltat fakturan rejält och vips så har man ett svindyrt paket.
Skulle tro att kostnaden för allt runt omkring vida överstiger kostnaden för själva champagnen.

Bjuder någon så smakar jag gärna men jag skulle aldrig få för mig att köpa den som läget ser ut just nu.
 
SV: Boërl & Kroff

Elvis skrev:
Dessutom har Drappier aldrig gjort något imponerande förut.
Storleken har betydelse ;D (den minsta flaskan här tror jag är en halvmagnum)

DR10.jpg
 

Jos

Medlem
SV: Boërl & Kroff

Jimmy Forsman skrev:
Du som är framgångsrik kan väl köpa och bjuda oss mindre bemedlade! Eller Keen kanske kan lösa det när han är färdig med studierna!

Framgångsrik? :D

Kram på dig
 

Keen

slan
SV: Boërl & Kroff

Jimmy Forsman skrev:
Du som är framgångsrik kan väl köpa och bjuda oss mindre bemedlade! Eller Keen kanske kan lösa det när han är färdig med studierna!


Hah, ja det är det första jag skulle köpa om jag får ett bra jobb efter plugget! ;D
 
Toppen