Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bonneau

Vinvänner,

Till leveransen i Februari frestar vi med ny årgång av Henri Bonneau, ett fint Gigondas från Bröderna Perrin och som vanligt lite annat smått och gott. Dessutom fyller vi år :)
Känns det svårt orättvist att du inte får vårt nyhetsbrev direkt i din brevlåda så löser du det galant Här. Nyhetbrevet för januari hittar du Här.

Varmt välkommen till butiken.
Peter & Kristina
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Vinvänner,

Till leveransen i Februari frestar vi med ny årgång av Henri Bonneau, ett fint Gigondas från Bröderna Perrin och som vanligt lite annat smått och gott. Dessutom fyller vi år :)
Känns det svårt orättvist att du inte får vårt nyhetsbrev direkt i din brevlåda så löser du det galant Här. Nyhetbrevet för januari hittar du Här.

Varmt välkommen till butiken.
Peter & Kristina
Kul! Jag har aldrig druckit ett vin från Gigondas som jag inte gillat, och vinet från Perrin verkar spännande!
 

chambertin

Medlem
Kul! Jag har aldrig druckit ett vin från Gigondas som jag inte gillat, och vinet från Perrin verkar spännande!
Även jag är nyfiken (gillar Beaucastel) men tycker ditt pris (675kr+frakt) ligger lite väl långt ifrån marknadspriserna i Europa (45-50€, 2016/2019/2020 t.ex)
 
Trådskapare
Franska Vinkompaniet

Franska Vinkompaniet

Leverantör
Även jag är nyfiken (gillar Beaucastel) men tycker ditt pris (675kr+frakt) ligger lite väl långt ifrån marknadspriserna i Europa (45-50€, 2016/2019/2020 t.ex)

Hej Chambertin, Vid en spontan jämförelse blir det tyvärr ganska ofta så och som du säkert förstår så kan jag inte uttala mig om andra handlares kostnadsbild eller drivkrafter för att sätta ett visst pris ute i Europa. Ibland hamnar vi nära och ibland kanske lite väl långt ifrån och det beror såklart på en mängd parametrar. Men vi har de förutsättningar och de kostnader vi har och gör vad vi kan utifrån det. Det får man respektera och utifrån det göra sina egna bedömningar. Det enda man bör betänka när man gör liknande jämförelser är att det tyvärr inte är gratis att förflytta vinerna från Frankrike hem till din dörr och och betala försäkringar, svensk moms och alkoholskatt.

Nu är tyvärr vinet slut så jag hoppas du får tag på det på annat håll, det är det värt! Vår tilldelning var liten, de gör bara 1500 flaskor. Med lite tur får vi lite till men osäkert i skrivande stund.
 
Toppen