Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bordeaux 2007 på SS

Jos

Medlem
Kollade lite priser på Bordeaux 2007 som finns att beställa på SS nu. Chockerande nog så har de inte sålt slut på vinerna i första vevan.... ;)

Hur som helst, jag jämförde med millesimes som iofs knappat alltid är billigast i Frankrike och i regel ligger SS 35% högre i pris på varje jäkla flaska. Vet att detta ämne har tjatats men det är ju helt sjukt... Vi har en åf att välja på i Sverige och denne åf är totalt ute och cyklar med sina priser, - kul. Tittar man på de dyraste vinerna så är de lika galna skillnader där, - Ausone kostar knappt 5000 ute i Europa och på SS nästan 7 000....

Det är ju inga små skvättar som är kvar heller utan tusentals flaskor. Vad tror ni händer? Ligger kvar tills folk med för mycket pengar efter några år köpt upp dom eller reas de ut till slut...?
 
SV: Bordeaux 2007 på SS

Jos skrev:
Kollade lite priser på Bordeaux 2007 som finns att beställa på SS nu. Chockerande nog så har de inte sålt slut på vinerna i första vevan.... ;)

Hur som helst, jag jämförde med millesimes som iofs knappat alltid är billigast i Frankrike och i regel ligger SS 35% högre i pris på varje jäkla flaska. Vet att detta ämne har tjatats men det är ju helt sjukt... Vi har en åf att välja på i Sverige och denne åf är totalt ute och cyklar med sina priser, - kul. Tittar man på de dyraste vinerna så är de lika galna skillnader där, - Ausone kostar knappt 5000 ute i Europa och på SS nästan 7 000....

Det är ju inga små skvättar som är kvar heller utan tusentals flaskor. Vad tror ni händer? Ligger kvar tills folk med för mycket pengar efter några år köpt upp dom eller reas de ut till slut...?

För att försöka vara lite nyanserad så är ibland SB billiga, men det är oftast på saker som DRC och liknande, flaskor som kommer i väldigt få ex. Över tiden så blir också priserna bra på dessa flaskor som aldrig sälja då resten av Europa höjer sina priser allt eftersom tillgången sjunker. Vad jag kanske är mest förvånad över är att 99,99% av svenska folket lever kvar i tron att SB har priser som ligger långt under resten av Europa. Med tillgång till alla sökmotorer, resande etc så är detta svårt att förstå.

På sikt kommer nog SB sortiment i det här segmentet minska då med osålda lager så kommer man fatta beslut om att köpa allt mindre. Tror inte att man kommer ifrågasätta sin egen prissättning utan ta den enkla vägen, skylla på att kunderna inte längre är intresserade. Det positiva med det är att ovanstående kommer skynda på att SB försvinner. Min personliga uppfattning och jag är ju rätt vinklad här det vet jag!
 
Toppen