Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bordeauxprovning

bmf

Medlem
Hej!
Jag och några vinintresserade vänner planerar att ha en Bordeauxprovning men behöver er hjälp med att hitta riktigt bra viner. Ingen av oss har riktigt bra Bordeaux i källaren utan det blir till att köpa på Systemet. Det som finns att välja på är följande:

http://www.systembolaget.se/Applikation ... Strangar=R%u00d6DA+VINER:Frankrike+-+Bordeaux:Alla+storlekar:bland+annat:-:Fyllighet:Str%u00e4vhet:Fruktsyra:

och

http://www.systembolaget.se/Applikation ... Strangar=R%u00d6DA+VINER:Frankrike+-+Bordeaux:Alla+storlekar::::::

Jag skulle vilja ha 4-5 flaskor och budgeten ligger på 3-4000 kr. Vad kan ni rekommendera?

Mvh
/Robert
 

Bubblaren

Medlem
SV: Bordeauxprovning

I påsk blir det provning av Bordeauxviner inför sommarens resa.

Vi är 10-13 personer och önskan finns att vi testar viner i prisklass från 100 kr och upp mot 600 kr för den dyraste pavan. Dessutom gärna slott som kan besökas när vi väl är på plats, eller iaf distriktstypiska.

Jag har en Pomerol Ch Clinet 2003 för 500-hundringen. Tänker mig att vi totalt har 4-6 röda och 1 vit. Osäker på tema... distrikt, årgång, hus, druva eller helt enkelt en "symfoni" av allt.
Dessutom ska det vara en sauternes till desserten, har ni förslag på ngn i prisklassen max 250 för halva?

Har tid så jag kan köra beställningssortimentet, men måste då nog beställa senast nu på onsdag/torsdag.

Blir oerhört tacksam om ni kan hjälpa en novis inom Bordeauxämnet.
 
Toppen