Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

box till Cristal...

Lambo

Medlem
Fick hem Cristal -96 idag.

Cristallen kom i skyddsfolien men ingen box, nån som vet om det ska finnas en box till 96:an.
Har själv tidigare bara köpt ett par Cristal -99 på bolaget men fick ingen box då. Har dock sett Cristal förpackningar vid ett par tillfällen.

Nån som har koll?
 

CH

Medlem
SV: box till Cristal...

Lambo skrev:
Fick hem Cristal -96 idag.

Cristallen kom i skyddsfolien men ingen box, nån som vet om det ska finnas en box till 96:an.
Har själv tidigare bara köpt ett par Cristal -99 på bolaget men fick ingen box då. Har dock sett Cristal förpackningar vid ett par tillfällen.

Nån som har koll?

När jag handlade 2000 på bolaget i år var det box till alla. Jag fick däremot ingen box till mina Salon 96 el 97
 
SV: box till Cristal...

CH skrev:
När jag handlade 2000 på bolaget i år var det box till alla. Jag fick däremot ingen box till mina Salon 96 el 97

Salon har aldrig haft box då jag köpt dem.

Cristal 2002 har box men mina 1996or hade ingen
 

SUPRA

Bäst
SV: box till Cristal...

Jag har box till båda mina köpta på bolaget, de är 2000 Brut och Rosé.

När jag beställde Salon fick jag en låda och 6 st. utan. *suck*

Tror någon i Örebro gillar att fucka upp lådor och boxar.

Det var någon annan skumpa jag beställde 2 av där den ena kom i box och den andra utan, var nära lämna tillbaka den.
 
Trådskapare
Lambo

Lambo

Medlem
SV: box till Cristal...

Antagligen så hade väl inte Cristal box på 90-talet. Dock har jag en box till min Cristal rose -96...

Gillar att få en box till, ser bra ut i samlingen.
 
SV: box till Cristal...

Den Cristal 96 jag hittade på flygplatsen i Munchen för ett par år sedan hade box.
Däremot har jag för mig att de 96:eek:r som kom till SS inte hade box. Eftersom jag inte köpte några då så är jag dock osäker på detta.
 

Krug88

Medlem
SV: box till Cristal...

De säljs i båda varianter, de med box är avsedda för butik och de utan till restaurang.
Utan box är de några kronor billigare...

De enda Salon med box jag inhandlat har varit i Frankrke.
 

MD

Medlem
SV: box till Cristal...

Systembolaget köper ofta viner utan låda just för att det är billigare. Dom enda champagner som alltid kommer i låda är dom vanligaste prestigevinerna, dompa, Bollinger GA, la grande dame, krug och ett par till. Cristal brukar köpas in med låda men mot slutet när butikerna bara har enstaka flaskor kvar så dumpar man ibland presentförpackningen för att kunna lägga upp flaskorna inne i kylrummen. halva grejen med prestigechampagne är väl annars just den lyxiga förpackningen. hur många flaskor Ace of Spades har inte sålts tack vare den pianolackade lådan. medans clos des goisses kanske inte behöver en dyr låda, den säljer ändå eftersom köparna vet vad dom betalar för, ett grymt innehåll.
 
Toppen