Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bra hotell i Champange. Hjälp önskas!

Joakim

Medlem
Åker med en kompis på måndag till Champange. Vi bilar ner. Besök bokade. Då jag bara varit på genomresa tidigare, skulle jag vilja ha tips på bra hotell/boende. Vad jag söker är mindre hotell på landet/byarna som är bra i normal prisklass. Gärna ok restaurang med bra vinlista till överkomliga priser.

Vad kan rekommenderas ?
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Bra hotell i Champange. Hjälp önskas!

Joakim skrev:
Åker med en kompis på måndag till Champange. Vi bilar ner. Besök bokade. Då jag bara varit på genomresa tidigare, skulle jag vilja ha tips på bra hotell/boende. Vad jag söker är mindre hotell på landet/byarna som är bra i normal prisklass. Gärna ok restaurang med bra vinlista till överkomliga priser.

Vad kan rekommenderas ?
Bo i Epernay då har ni nära till dom flesta byarna, Bo på samma hotel så kan ni enkelt förvara er Champagne på rummet, säkrast så!! Vilka byar skall ni besöka?
 
Trådskapare
J

Joakim

Medlem
SV: Bra hotell i Champange. Hjälp önskas!

magnum skrev:
Bo i Epernay då har ni nära till dom flesta byarna, Bo på samma hotel så kan ni enkelt förvara er Champagne på rummet, säkrast så!! Vilka byar skall ni besöka?


Vi har fem dagar på oss, så det blir att resa runt en del. Vet inte exakt vilka alla producenter det blir, då det är vinexpo i Frankrike denna vecka. Får konfirmation på måndag. Har Du några förslag på hotell?
 

Segol

Medlem
SV: Bra hotell i Champange. Hjälp önskas!

Les Berceaux i Epernay, hyfsat billigt men bra. Hotellet har två restauranger, en riktigt bra och ett enklare bistro.
Det ligger centralt och det har varit enkelt att hitta parkering på gatan utanför när jag varit där.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Bra hotell i Champange. Hjälp önskas!

Segolas skrev:
Les Berceaux i Epernay, hyfsat billigt men bra. Hotellet har två restauranger, en riktigt bra och ett enklare bistro.
Det ligger centralt och det har varit enkelt att hitta parkering på gatan utanför när jag varit där.
+1, Berceaux är ett bra val. Ett annat som är lite mera klassiskt är Clos Raymi+33 3 26 51 00 58, ligger ett par hundra meter från centrum har dessutom en säker parkering (ägs av Selosse svärmor). Ett bra B&B är Les Epicuriens +33 3 26 51 26 30.
 
Trådskapare
J

Joakim

Medlem
SV: Bra hotell i Champange. Hjälp önskas!

Tack för Era tips Segolas och Magnum! Det blev Clos Raymi den 25-27 juni. Middag den 25, när vi kommer ner, blir dock på Les Berceaux. Har Ni/någon annan tips på bra hotell i Remis? Inget "Best Western" eller kedjehotell. Gärna litet familjehotell med charm på en bakgata. Vi skall vara i Remis 27-30 juni.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Bra hotell i Champange. Hjälp önskas!

Joakim skrev:
Tack för Era tips Segolas och Magnum! Det blev Clos Raymi den 25-27 juni. Middag den 25, när vi kommer ner, blir dock på Les Berceaux. Har Ni/någon annan tips på bra hotell i Remis? Inget "Best Western" eller kedjehotell. Gärna litet familjehotell med charm på en bakgata. Vi skall vara i Remis 27-30 juni.
La Grillade Gourmande är en annan bra restaurang i Epernay ni bör prova. I Reims är Best Western/ le Paix, det absolut bästa valet sett till kvalitet/pris!! Mycket bra läge samt bevakat garage i källaren (lämna inte Champagne i bilen!)

Glad Midsommar!
 

Krug88

Medlem
SV: Bra hotell i Champange. Hjälp önskas!

Joakim skrev:
Tack för Era tips Segolas och Magnum! Det blev Clos Raymi den 25-27 juni. Middag den 25, när vi kommer ner, blir dock på Les Berceaux. Har Ni/någon annan tips på bra hotell i Remis? Inget "Best Western" eller kedjehotell. Gärna litet familjehotell med charm på en bakgata. Vi skall vara i Remis 27-30 juni.
Förstår vad du menar Jocke, men håller med Magnum...
Bo på Best Western i Reims, har bott där många gånger!
Läget och säkerheten gör att det är ett grymt alternativ i Reims.
Det är ingen liten mysig by, utan en stad brorsan...
Dock väldigt mysig också!
 
Trådskapare
J

Joakim

Medlem
SV: Bra hotell i Champange. Hjälp önskas!

Krug88 skrev:
Förstår vad du menar Jocke, men håller med Magnum...
Bo på Best Western i Reims, har bott där många gånger!
Läget och säkerheten gör att det är ett grymt alternativ i Reims.
Det är ingen liten mysig by, utan en stad brorsan...
Dock väldigt mysig också!
Både Du, Janne och Magnum har rek på Best Western, men tyvärr fullbokat. Det verkar vara stort tryck på hotell i hela Champange nästa vecka. Trodde att trycket skulle komma senare. Hittade dock ett hotell som verkar ok till "överkomligt" pris och fick ett av de sista rummen. Hotell La Demeure des Sacres. Ligger i centrum. Då vi är tre som reser ihop minskar valmöjligheterna på rum. Tog en Svit Royal. Ingår privat terass med utsikt mot Katedralen, en öppen spis (hoppas att den inte behöver användas) och vardagsrum. Låter bra, men kan vara skit, som en mäklarbeskrivning från Stockholm. Du vet att numera är jag en lantiskille och uppfattar tre bilar på rad som en bilkö. Därför Eperny och sedan Reims så man hinner acklimatisera sig!
 
Toppen