Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bra krog i Göteborg

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Bra krog i Göteborg

1CRU skrev:
Åh Elvis den var helt underbar!!!!!!!!!!!!
Jag tänkte jag skulle sätta mig ner och skriva om den, jag har bara inte haft tid.
Det kommer en längre redovisning med mat och viner snart.

Kort sagt. Toppenmat och underbar serveringspersonal! Härligt balanserade smaker i maten.
Jag kan även med gott hjärta rekomendera maten och rummen på hotell Avalon.

Göteborg måste ha en utav världens bästa personal. Alla vi träffade från 1stjärnor till O´larys var så supertrevliga. Det måste vara något i maten som gör Göteborgare till det trevligaste folket i sverige.

Om man ska se till din panegyrik och det överdrivna användandet av utropstecken i beaktande så verkar det snarare som de stoppat någon form av narkotika i maten. Opium skulle förklara både din entusiasm och underliga verklighetsuppfattning.

Göteborgare är och förblir silldoftande, banjospelande Stockholmswannabees! ;)

Kramar Krug
 
Trådskapare
Helen

Helen

Medlem
SV: Bra krog i Göteborg

Krug skrev:
Om man ska se till din panegyrik och det överdrivna användandet av utropstecken i beaktande så verkar det snarare som de stoppat någon form av narkotika i maten. Opium skulle förklara både din entusiasm och underliga verklighetsuppfattning.

Göteborgare är och förblir silldoftande, banjospelande Stockholmswannabees! ;)

Kramar Krug

Jag förstår ditt svar älskade krug. men jag är nog fortfarande i chock över all trevlighet jag möttes av på sveriges baksida :)
Det kanske hade blivit färre utropstecken om jag hade skrivit om 2 dagar. Då hade jag kommit tillbaka till verkligheten och återgått till den härliga neutrala och stroppiga stockholmandan.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Bra krog i Göteborg

1CRU skrev:
Jag förstår ditt svar älskade krug. men jag är nog fortfarande i chock över all trevlighet jag möttes av på sveriges baksida :)
Det kanske hade blivit färre utropstecken om jag hade skrivit om 2 dagar. Då hade jag kommit tillbaka till verkligheten och återgått till den härliga neutrala och stroppiga stockholmandan.

Så ser vi fram mot en mer sansad och verklighetsanknuten recension om ett par dagar således!
 

anders

Medlem
SV: Bra krog i Göteborg

1CRU skrev:
Jag förstår ditt svar älskade krug. men jag är nog fortfarande i chock över all trevlighet jag möttes av på sveriges baksida :)
Det kanske hade blivit färre utropstecken om jag hade skrivit om 2 dagar. Då hade jag kommit tillbaka till verkligheten och återgått till den härliga neutrala och stroppiga stockholmandan.

Det är inte konstigt att 1CRU är så till sig i brallan med tanke på att det var länge sedan hon var omgiven av så många män samtidigt. Det händer väldigt, väldigt sällan i Fjollträsk, troligtvis kan det estimeras till ett par enstaka per månad om ens det. ;D
 
Trådskapare
Helen

Helen

Medlem
SV: Bra krog i Göteborg

anders skrev:
Det är inte konstigt att 1CRU är så till sig i brallan med tanke på att det var länge sedan hon var omgiven av så många män samtidigt. Det händer väldigt, väldigt sällan i Fjollträsk, troligtvis kan det estimeras till ett par enstaka per månad om ens det. ;D

Det är på tiden att du kommer hit och förgyller min dag ANDERS!
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Bra krog i Göteborg

1CRU skrev:
Det är på tiden att du kommer hit och förgyller min dag ANDERS!

Dear God, det måste vara första gången i världshistorien som just de orden skrivits i den följden.
 
Trådskapare
Helen

Helen

Medlem
SV: Bra krog i Göteborg

Krug skrev:
Dear God, det måste vara första gången i världshistorien som just de orden skrivits i den följden.
Jag är fortfarande full av glädje av all snällhet :eek:
 

anders

Medlem
SV: Bra krog i Göteborg

Krug skrev:
Dear God, det måste vara första gången i världshistorien som just de orden skrivits i den följden.

Måste betyda att från den nuvarande situationen - i Stockholm alltså - kan det bara gå uppåt. ;D

1CRU skrev:
Det är på tiden att du kommer hit och förgyller min dag ANDERS!

Jag är en försiktig MAN så därför vill jag inte resa till Fjollträsk för ofta. Något i Stockholm tycks ha stora negativa effekter på de testosteronproducerande organen i kroppen... :D
 

Bubblaren

Medlem
SV: Bra krog i Göteborg

CH och andra GBG-kännare - vad för krogar gäller i mellanprisklass nu i höst?

Skall boka middag för ett gäng på ca 10 pers en torsdag i oktober. Har kollat in Fiskekrogen som ni rekommenderat flera gånger, är den fortfarande bra och hur ter sig skaldjursbuffén där man får äta så mycket man vill?
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Bra krog i Göteborg

Har inte Ulf Wagner (som har Basement) gått in och köpt Fiskekrogen nu? Om så så borgar det för att det kommer att vara bra. Ulf är ju väldigt kompetent. Och väldigt trevlig!
 

CH

Medlem
SV: Bra krog i Göteborg

Jimmy Forsman skrev:
Har inte Ulf Wagner (som har Basement) gått in och köpt Fiskekrogen nu? Om så så borgar det för att det kommer att vara bra. Ulf är ju väldigt kompetent. Och väldigt trevlig!

Det har jag helt missat i sådant fall. Enligt allabolag så är det fortfarande Lars Ahlström som äger det.

Bubblaren skrev:
Har kollat in Fiskekrogen som ni rekommenderat flera gånger, är den fortfarande bra och hur ter sig skaldjursbuffén där man får äta så mycket man vill?

Sist jag var där så fick man äta hur mycket man ville. Finns lite olika paket till buffen man kan köpa beroende på om man vill ha hummer osv.. Har dock inte varit där på ett tag så jag kan inte riktigt uttala mig om hur det är.
De ställen jag skulle rekommendera annars är väll Basement, Linnea och Hos Pelle.
 

kayaker

Cyklist
SV: Bra krog i Göteborg

Jimmy Forsman skrev:
Har inte Ulf Wagner (som har Basement) gått in och köpt Fiskekrogen nu? Om så så borgar det för att det kommer att vara bra. Ulf är ju väldigt kompetent. Och väldigt trevlig!
Han hade lagt bud på Sjömagasinet. Att köpa Fiskekrogen också verkar osannolikt.
 
Toppen