Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bra men barnvänligt hak för firande?

Sjödin

Joråsåatt...
Tjupp!

Jag har en liten kinderäggsförfrågan till expertisen här...
Jag är på jakt efter en bra restaurang/herrgård/gård/slott/cafeteria/what ever för att fira en närstående som fyllt år.
Kruxet är att det såklart ska vara bra mat, men det behöver också vara rätt så barnvänligt. En 2- och en 4-åring ingår i sällskapet och trots att det är hyfsat skötsamma så är de ju trots allt barn och kan inte sitta helt still allt för länge.

Jag tänker mig kanske en bra brunch på nåt trevligt ställe? Gärna så att själva resan och platsen blir en del av upplevelsen kanske? Det är en söndag i oktober det handlar om.

Har ni några tips?
Gärna inom ca. 60 minuters bilresa från Stockholm.
 

Elvis

Medlem
SV: Bra men barnvänligt hak för firande?

Ulla Winbladh på Djurgården är ett trevligt och barnvänligt ställe, om ni vill hålla er inne i stan.
 
SV: Bra men barnvänligt hak för firande?

Var länge sedan jag år brunch där men Villa Källhagen är väl rätt barnvänligt. Ett annat ställe är Långbro Värdshus
 
Trådskapare
Sjödin

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Bra men barnvänligt hak för firande?

Ja men titta, två med koll på barn i alla fall. ;D

Långbro och Winbladh kollar jag närmre på. Källhagen tyckte jag var siåså sist...

Ingen som vet nån bra "pärla" utanför stan? Nån Herrgård eller liknande.
 
SV: Bra men barnvänligt hak för firande?

Sjödin skrev:
Ja men titta, två med koll på barn i alla fall. ;D

Långbro och Winbladh kollar jag närmre på. Källhagen tyckte jag var siåså sist...

Ingen som vet nån bra "pärla" utanför stan? Nån Herrgård eller liknande.

Klart att man har koll på barn. Det är två kriteria jag brukar utgå från.

1. Stör de mig
2. Stör föräldrarna mig (oftast den största störningen kommer ju från föräldrarna)

Vil du åka lite längre så finns ju några till. Har inte koll på om de serverar Brunch

* Smådalarö Gård. Kanske bättre miljö än mat
* Skebo Herrgård. Har bra mat och viner. Emil Persson jobbar här. Bra sommelier. Troligen lite längre än en timme om man räknar hemifrån dig.
* Restaurang 1909, Sigtun
* Thoresta Herrgård (har aldrig varit där men vänner sa att det var bra)
 

tobbe81

Medlem
SV: Bra men barnvänligt hak för firande?

Tullgarns slott eller bomans i trosa kan ev vara två allternative till att titta närmare på.
 

matage

Medlem
SV: Bra men barnvänligt hak för firande?

Jag åt Skebo's meny på MFW häromveckan och kan verkligen rekommendera dem.

Jag har dock aldrig besökt själva herrgården så jag kan inte uttala mig om barnvänligheten..
 
Trådskapare
Sjödin

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Bra men barnvänligt hak för firande?

Tack för alla svar!
Jag googlade runt på lite herrgårdar men alla visade sig ha söndagsstängt.
Så, det bidde Långbro Värdshus och deras söndagsbrunch.

Betyget: ;) ;) ;) ;) :(
En fyra på den femgradiga brunchskalan.
Bra mat, fräscht med tät cirkulation i skålarna, bra variation.
Men, trångt och tidvis för långa köer.
Servicen oklanderlig och pannkakorna fick högsta betyg av kidsen.
 
Toppen