Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Brunch Stockholm

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Brunch Stockholm

Jazzbrunch på mosebacke fungerar alltid om man är sugen på medioker mat och billig öl (hof) som återställare. 200 spänn för käk och en öl.

Blev i mitt komatosa tillstånd fast där i fyra timmar i lördags.
 

Lando

Medlem
SV: Brunch Stockholm

Frukost/brunch på Grand Hotel är sjukt bra, lite dyrare men mycket mycket bättre än vanliga hotellfrukostar. Annars tycker jag Kungsholmen var bra med det finns väl inte längre?
 

Segol

Medlem
SV: Brunch Stockholm

Nu var det ett tag sen jag var där men Rivals brunch är riktigt bra, dock öppnar de först kl 13 o brunch serveras bara på söndagar om jag inte missminner mig
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Brunch Stockholm

Kungsholmen öppnar igen 4 december. Vet dock inte om de kommer fortsätta med brunch.
Cirkus hade en okej brunch för något år sedan och likaså Källhagen.
Jag har hört rykten om att Clarion ska vara bra men har inte testat själv.

Har läst en del i lokalpressen om Blå Blom i Gustavsberg. De har börjat servera brunch tydligen. Deras frukost var för ett år sedan i alla fall RIKTIGT bra, så om brunchen är i samma liga kan det rekommenderas.
http://blablom.se/privat/erbjudande.aspx
 

Sjödin

Joråsåatt...
Lite trådarkeologi!

Nåt nytt på Stockholms brunchscen? Försökte boka Rival för en familjebrunch på min födelsedag, men det var ju att FEEETGLÖMMA.
Och då är det ändå någon vecka kvar...
Så, aktuella alternativ? Anyone? @johan1279 som är i branschen?
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Då har jag i mitt tycke det absolut bästa förslaget!

-Har flera gånger kört brunchkryssningen med S/S Stockholm och det är fantastiskt bra! -En otroligt vacker gammal ångbåt och en mycket vacker skärgårdstur medans man njuter det mycket potenta brunchbordet.
Särskilt så här års kan jag jag tycka att skärgården är som vackrast med sin något ödsliga framtoning och ångbåtens (och pesonalens) tidsenliga utseende gör att hela resan får en skön "air" av stockholmssocitet i början på 1900-talet.
Att sitta där och njuta av mat och dryck medans skärgården far förbi utanför de stora panoramafönstren är enligt mig en sån där fantastisk Stockholmspärla som jag kan göra hur många gånger som helst utan att tröttna. Perfekt om man är ett sällskap på några stycken och alldeles särskilt om någon inte upplevt skärgården förut men minst lika bra om man vill lyckas klockrent med första dejten :)

-Blev mycket superlativa beskrivningar här kände jag, kanske är jag lite jävig för jag älskar både skärgård, hav och båtar men jag kan inte nog rekommendera detta söndagsnöjet :)

http://www.stromma.se/sv/Stockholm/Matkryssning/Brunchkryssning/Brunchkryssning/
 
Trådskapare
A
Lite trådarkeologi!

Nåt nytt på Stockholms brunchscen? Försökte boka Rival för en familjebrunch på min födelsedag, men det var ju att FEEETGLÖMMA.
Och då är det ändå någon vecka kvar...
Så, aktuella alternativ? Anyone? @johan1279 som är i branschen?

Oj, länge sedan jag åt brunch på lokal. Det känns lite 2013 över det :).

Hos goda vänner fungerar det däremot mer än bra :)

B2kcXnWIEAED5lh.jpg


B2kMLBAIgAACfOc.jpg
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Lite trådarkeologi!

Nåt nytt på Stockholms brunchscen? Försökte boka Rival för en familjebrunch på min födelsedag, men det var ju att FEEETGLÖMMA.
Och då är det ändå någon vecka kvar...
Så, aktuella alternativ? Anyone? @johan1279 som är i branschen?
haha är det nästa söndag du fyller eller :rolleyes:?
Tyvärr så är ju ni konsumenter mer o mer galna vid denna tid på året. Julstress-tid så fylls alla krogar innanför tullarna snabbt, alla dagar i veckan. de ända vettiga rådet jag kan komma med är att vara ute i god tid.
Men jag kommer ju köra på rival vid detta tillfälle så kan ju höra med hovisen imorrn om jag kan klämma in dig (hur många är ni ?)
Annars vet jag inte om jag kan rekommendera så många ställen då Villa Söderås numera är nedlagt...
Hasselbacken som Elvis nämner är ett helt ok ställe. Diplomat (T/BAR) körde jag på för ett tagsedan som också är rätt bra, men det är typ som Rival där, folk är galna och det är alltid överbokat.
Villa Källhagen är annars ett bra ställe, men är osäker på om de fortfarande kör brunch då jag misstänker de kört igång julborden...
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Oj, länge sedan jag åt brunch på lokal. Det känns lite 2013 över det :).

Hos goda vänner fungerar det däremot mer än bra :)

B2kcXnWIEAED5lh.jpg


B2kMLBAIgAACfOc.jpg
Bra där !
nu när jag tänker på det så är ju dethär kanske ett alternativ för dig @Sjödin - om du inte hittar en restaurang att köra födelsedags-maten på så kan du givetvis hyra mig för att fixa något liknande, självklart bättre ;)
(inget illa menat @Anders Landström )
 

Vino fino

Medlem
Så, aktuella alternativ? Anyone? @johan1279 som är i branschen?
Strand Hotell (Radisson) är mycket bra men det är numera välkänt vilket kan leda till mycket folk ifall man kommer i fel "slot". Buffén är av den karaktären att man kan bli sittande i två timmar och dra i sig 4000 kalorier utan att ha märkt något.

Relativt nyöppnade Kitchen&Table vid Rådhuset är också bra. Lite annorlunda stuk, långt ifrån standardrätterna från "storkök". Restauranens enda aber är att akustiken är horribel (ett öde som delas av många moderna restauranger), men det brukar mest bli ett problem på kvällen när folk fått lite i sig.
 

Sjödin

Joråsåatt...
@johan1279 det är inte nästa söndag, det är först söndag 7/12. Och kan du pejla lite så är vi i så fall 4 vuxna + 2 små. Vore snällt som faan!!
Och anledningen @Anders Landström till att vi vill gå på lokal, är att vi med mindre barn äter hemma redan 360-ish dagar om året.. Jag vet att brunch är sååå last year, men dels är vi lite efter och dels brukar det vara rätt smidigt med barn.. Troligen blir det ett eget vuxet restaurangbesök kvällen innan, sambon skulle styra upp det. Brunchen är mest en trevlig grej då föräldrar förärar med besök.
@Emanuel det där var ett kul tips, ska kolla upp det om inte Johan kan trolla lite.. Tyvärr biter dina argument om skärgården inte så bra på mig då jag råkar bo i fantastiska Värmdö kommun och har skärgården överallt mest hela tiden. :)
Strand som vino fino nämner kan också kanske vara nåt... Men känns surt som faan att missa Rival när man ändå fyller jämt, när man hört så mycket om deras bruncher. Ölade med en kollega till dig i Åre i våras Johan så jag bidde sugen redan då.
 
Toppen