Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Budapest

JonnyJazz

Medlem
Hej
Ska åka till Budapest om några veckor och undrar om det är någon som har lite tips
Typ restauranger, vinbarer och vinbutiker, producenter man ska kolla efter
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
image.jpg
 

Appel

Medlem
Klassz är ett ställe med rätt bra mat och sjhysst vinutbud.
http://www.klasszetterem.hu/index.php?lang=en
Jag tror inte man kan boka bord så var i tid, eller ännu bättre. Gå längre in i lokalen och sätt er ner för ett gott glas vin medans ni väntar. Framförallt blir det lite mer livat framåt kvällskvisten så det passar inte om det är en romantisk middag ni är ute efter.
 

Daniel A

Administratör
Gräver upp den här tråden ur gömmorna!

Pyser till Budapest i början på september (tacksamt när jobbet tar en till ställen med bra vinkultur!). Jag tänkte köpa tillräckligt med aszú för att riskera diabetes. Oh boy, oh boy, oh boy. Har ska letas upp gamla och mögliga flaskor! Hittar jag 1800-talsflaskor med bra proveniens då är jag banne mig redo att tömma sparkontot och ta ett SMS-lån (eh, nåja).

Det var ju ingen vidare fart på tråden för ett år sedan, men kanske har någon hunnit vara där och kan ge några vin- och matrelaterade tips? Annars får jag väl ta tag i saken själv och komma med en reserapport här framöver. ;)
 

Elvis

Medlem
Jag har också varit på Gundel. Det kändes som att resa i tiden och äta på en europeisk topprestaurang för 100 år sedan. Även om det är intressant så är maten inte direkt spännande. OK, inte mer.
 
Toppen