Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

BYOB 40+ Sollentuna datum?

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Ska vi försöka hitta ett datum för 40+ BYOBen? Idén dök ju upp redan i vintras och aktualiserades i fredags. Temat är årgång 1978 eller äldre (vinets årgång alltså, @Deppodi är välkommen)
Vi kör som vanligt en fredag klockan 19:00 Bygdevägen 41 i Sollentuna.
Tillgängliga datum i höst är:
7/9, 14/9, 28/9, 5/10 och 26/10.
Svara med vilka datum som passar så väljer vi den bästa kompromissen. Om någon har lång resa kanske jag kan skaka fram en plats i ett gästrum +ett par soffor.
Även om det finns plats är det nog bra att försöka begränsa oss till 10 deltagare.
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Jag kan nog inte vara med den här gången heller. Återkommer om vi skulle få en exemplarisk bebis som sover som alla föräldrar önskar! Då kanske jag kan anmäla mig sent :rolleyes:

Ändå tacksam att jag får vara med, trots åldern, haha ;).
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Jag är riktigt sugen på att dyka upp men svårt att jaga upp nått kul 40+ :/
Tar nog en senare byob

Jag vill slå ett slag för Belgium Wine Watchers som jag handlat mycket ifrån tidigare. De har många äldre viner till rimliga priser. Det finns även annat bra där om man vill köpa lite mer för att fraktkostnaden inte ska bli för stor. De har ~15 sidor med vin tidigare och upp till årgång 1978 i prisspannet €15 till €12500!
 

glenn_peter

Medlem
Jag vill slå ett slag för Belgium Wine Watchers som jag handlat mycket ifrån tidigare. De har många äldre viner till rimliga priser. Det finns även annat bra där om man vill köpa lite mer för att fraktkostnaden inte ska bli för stor. De har ~15 sidor med vin tidigare och upp till årgång 1978 i prisspannet €15 till €12500!
Lägger till http://www.barolobrunello.com på listan över siter där du kan hitta äldre viner. Eller förlåt, UNGA viner, eftersom jag själv är av årgång -76, väldigt unga viner... ;)
 

Fredrik L

Medlem
Tror att jag just nu kan alla datum förutom 26/10. Eventuellt problem också 28/9, vet mer imorgon.
 
Last edited:

gece

Man vänjer sig.
Hade tänkt banga men är duktigt BYOB-sugen... Har inget i källaren av tillräcklig ålder så kanske inte nästa vecka, men sen är jag flexibel och kan i princip alla fredagar framåt (förutom 16/11 då jag är i Köpenhamn för att gå på Noma, förstås :cool: )

Sambon är även hon intresserad, ifall det finns en plats över...
 
Toppen