Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

BYOB fredagen den 10:e mars

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Inbjuder härmed till BYOB i Stockholm (Norrmalm) fredagen den 10:e mars.
Tema: Viner som inte blivit av [att dricka]
Med en ganska fri tolkning
Anmälan här i tråden
Får plats med ca 10-12 personer och några från förra BYOB är redan anmälda
Viner som inte blivigt av att dricka? spännande tema - men de känns ändå lite osäkert vad ska man ha med egentligen?
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Skulle vara kul att prova på detta men som jag förstår så är det redan överbokat:(?
Det kanske finns en återbudslista man kan notera sig på?
 
Trådskapare
Asplund

Asplund

Medlem
På tidigare BYOB har det sagts att man ska ta med sig ett vin (290kr och uppåt), men att bonusviner uppskattas!

Några tankar från @Asplund som arrangerar kvällen? Är det knytkalas eller kommer du förbereda tilltugg mot en liten avgift? ;)

finns inget kök så förslaget är att att alla tar med lite godsaker till Knytkalas. Alternativt kan vi köra catering
 

Haglund

Medlem
Hm, man fick ju genast lite prestationsångest med tanke på att jag inte har en källare med rariteter direkt så får bli att köpa något för tillfället ifråga. Budget 290 > alltså?
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
finns inget kök så förslaget är att att alla tar med lite godsaker till Knytkalas. Alternativt kan vi köra catering

Knytkalas blir toppen! Jag tar nog med lite salami och kanske en ostpaj.
Oftast behöver man inte så mycket under kvällen, men jag tycker det är trevligt att ha något o bryta av med mellan flighterna.

Hm, man fick ju genast lite prestationsångest med tanke på att jag inte har en källare med rariteter direkt så får bli att köpa något för tillfället ifråga. Budget 290 > alltså?

Jag har inte heller några märkvärdiga viner hemma. Tänkte mest att vi kunde enas om ett ungefärligt prisläge? Eller iaf ha lite riktlinjer. @Asplund tema är klockrent, och lätt att tolka vitt och brett :D
 
Toppen