Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

BYOB Stockholm fredag 14/10 @thunberg väljer bort druvor

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
För att inte tappa tempo planerar vi en BYOB i Stockholm igen: den 14/10 19:00 Västmannagatan 89
Det kan bli lite trångt, men å andra sidan är kommunikationerna är lätta för många (Odenplan).

Temat är fastställt och för att ni ska kunna förbereda er så presenterar vi det redan nu:
@thunberg väljer bort druvor
Var och en tar med sig ett vin (>290 kr). Vinet får dock inte innehålla mer än 10 % av någon av de druvor som @thunberg har valt bort. Dessa är:
Chardonnay
Sauvignon blanc
Riesling
Semillon
Syrah
Grenache
Merlot
Cabernet franc
Cabernet Sauvignon
Sangiovese
Nebbiolo
Pinot noir
Tempranillo
Det är alltså helt ok att ta med ett vin som t ex innehåller 10 % Chardonnay + 10 % Pinot noir :cool:.
Bonusvin uppskattas och uppmuntras - där gäller samma regel avseende druvor, men ingen prisgräns.

Ta med glas (gärna iso-glas eftersom det kan bli trångt på bordet) till själva förtäringen! Detaljer kan vi reda ut när vi vet vilka som kommer!

10 deltagare är ett absolut maximum, anmäl er i den här tråden.
Hittills anmälda är:
@thunberg
@Innertällmo Bryggeri
@Vino fino
@kayaker
@Daniel B
@ChristianB
@gece
tre platser kvar
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Jag har lovat Linnea att inte dricka sex veckor innan planerad födsel, så jag får hoppa över den här gången. Hoppas ni får en trevlig kväll! Jag kanske kan få komma iväg på en provning i slutet på November när vår lilla prinsessa har kommit till världen. Fast jag vet ju inte hur mycket tid och ork jag kommer att ha i vinter, känns som att en nyfödd tar en del energi? :)
 
Toppen