Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

BYOB Sverige den 3/9 2016 (Stockholm)

Bearman

a´lea iacta est iterum
Finns det inga andra sektioner än Göteborg och Stockholm? Trodde att det fanns andra i landet? Finns det några i tex Kalmar, Umeå, Mälardalen, Skåne...etc. Jag har ingen aning om var forumets medlemmar kommer ifrån, men det måste finnas fler än 031 och 08..... :)
 

Bearman

a´lea iacta est iterum
upload_2016-6-9_3-6-53.png



Två biljetter kvar för de som är utanför 08....
 

Daniel A

Administratör
Finns det inga andra sektioner än Göteborg och Stockholm? Trodde att det fanns andra i landet? Finns det några i tex Kalmar, Umeå, Mälardalen, Skåne...etc. Jag har ingen aning om var forumets medlemmar kommer ifrån, men det måste finnas fler än 031 och 08..... :)

Hade varit sjukt roligt, men sitter på ett tåg till Trondheim då. Håller hela tiden utkik efter möjligheten att gästspela på en StockholmsBYOB, men datumen passar aldrig. :(

Mvh, Skåne
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Synd att vi inte har tillgång till en sådan stor och förträfflig lokal som Göteborgsgänget har! =(
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Vi kanske också skulle kolla möjligheterna att bli medlemmar i någon vinkällare för att lättare kunna ha regelbundna provningar?

Jag har faktiskt kikat runt lite men inte hittat något som är rimligt rent prismässigt. Grappe har ju Akademi-rummet där man får plats 16 personer utan problem, men det kostar 3000:- att hyra för en medlem, vilket i sådana fall blir ett påslag för varje deltagare på 300:- utöver att bara köpa in ett vin eller historisk vininköpskostnad. Sen har vi ju förvisso ruskigt trevligt när vi möts upp hemma hos någon, som @Bearman eller @Innertällmo Bryggeri , men jag blir lite avis på göteborgarna varje gång man besökt deras fina källare!

BYOB:er med fler än 10 deltagare är dock inte helt optimalt. Tror vi har kört 16 pers som mest. Förfärligt massa vin och folk! :D

Ja, det är nog ganska problematiskt! Jag är nog mest avundsjuk på er fina källare! =)
 

kayaker

Cyklist
Jag har faktiskt kikat runt lite men inte hittat något som är rimligt rent prismässigt. Grappe har ju Akademi-rummet där man får plats 16 personer utan problem, men det kostar 3000:- att hyra för en medlem, vilket i sådana fall blir ett påslag för varje deltagare på 300:- utöver att bara köpa in ett vin eller historisk vininköpskostnad. Sen har vi ju förvisso ruskigt trevligt när vi möts upp hemma hos någon, som @Bearman eller @Innertällmo Bryggeri , men jag blir lite avis på göteborgarna varje gång man besökt deras fina källare!



Ja, det är nog ganska problematiskt! Jag är nog mest avundsjuk på er fina källare! =)
Det måste väl finnas alternativ till Grappe? De flesta ställen som erbjuder vinförvaring brukar ju ha någon lokal.
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Absolut ett bra tema, men inte nu i september väl? Jag vill ju gärna dricka lite mer ambitiösa viner än så även om det säkerligen finns en hel del guldkorn i prisklassen. En lite enklare vardags-byob får det bli i så fall tycker jag. :)

En roligare variant är om temat är en "billig" som levererar mot en göteborgsdyr (ca 1000-1500 kr?) flaska, förslagsvis i samma stil för annars blir det för lätt att gissa "rätt" (dyrast).

Då kan alla gå loss på sina favoriter samtidigt som det öppnar för ärliga omdömen. Mina teman blir nog CH eller PN i så fall.;)
 
Toppen