Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

CellarTracker - next gen

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Lyssnade med stort intresse på Eric LeVin och andra när de presenterade nästa generation av CT.

Undrar om någon annan från FW också var med?

I allt övrigt hänvisar jag till mailet jag fick efter onlineseminariet:
Screenshot_20240323-112801.png
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Jag fick mailet och läste det. Tycker att tugget går likadant för varje sådant mail.
De ska bli kul att se om något förändras rent grafiskt för mycket som inte är optimalt.

För mig kändes det som att kapitalisering är det på huvudagendan. Men jag kan ha fel då jag inte lyssnade på online eventet.

Jag tycker dock CellarTracker är viktigt och en bra app. Men som det måste som de säger, framgå vad, man får utav betala premium.
 
Jag har varit med i testgruppen för nya appen men inte riktigt hunnit bidra med supermycket tester. Får se hur det det ser ut när det lanseras.
 
Jag fick mailet men missade att det fans ett event. Jag har länge tänkt att det är förvånansvärt hur de drivit det på frivillig-basis så här långt. Jag har inga problem att det blir fast prenumeration. Tänker även att det både ger dem möjlighet att anställa och faktiskt sätter lite positiv press att leverera bra tjänst. Ser fram emot att testa nya appen, och håller tummarna för att de fortsatt behåller sin excel-koppling så man kan bygga saker utanför CellarTracker som de inte själva förmår.
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Tycker att de närmar sig kapitaliseringen på ett ödmjukt och öppet sätt. De har tänkt mycket och … sen så skall jag inte säga mer. Men, en fullt funktionell "Free Forever" kommer finnas kvar.

Hade tänkt rapportera järnet, för flera av deras tankar kring implementationer är väldigt bra och sådant jag personligen saknar.

Och, handen på hjärtat: visst vill väl vi alla ha lön då vi arbetar? :bäver:
 
Jag fick ett nytt mail där man kunde signa upp för sin prenumeration. Vilket ledde mig till en sida där jag själv fick hitta på vad jag ville betala utifrån samma rekommenderade kostnader som tidigare. Det här var konstigt tycker jag. Jag tolkade deras första mail som att de skulle ändra tjänsten så att det blev en fast prenumerationskostnad. Nu känns det mer som att de lagt lite extra krut på att få folk att lämna frivilligt bidrag, fast de kallar det prenumeration. Eller har jag missat något väsentligt?

Den nya appen som de använder som dragplåster har jag inte sett av ännu heller.
 
Ser spontant lovande ut, en ny app har varit så long over due. Hoppas också de lyckas optimera sin backend, sök och visa vin är väldigt långsamt med dagens mått.
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Ser spontant lovande ut, en ny app har varit så long over due. Hoppas också de lyckas optimera sin backend, sök och visa vin är väldigt långsamt med dagens mått.
…och det är förfärligt att man inte kan ställa in sina vyer mer än med ett extremt fåtal parametrar…

Vad gäller backend råtycker jag att FW är sämst i klassen…
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Det är ett forum, vad saknas?
Alltför ofta tar uppladdning av bilder, trådar, mm väldigt lång tid på detta forum. I vårt moderna samhälle av omedelbarhet som standard, är dessa glitchar oerhört frustrerande.

Inte bara för mig.

Rent statistiskt innebär det att hugade nya medlemmar ger upp innan de börjar, om det som möter dem vid första besöket är ,....
..
Bnmm
..
en ........ ...... ..
....
....
Gjhv
....

Trööölölöööööööööög...
..
...jbvb....
...

Sajt
 
Alltför ofta tar uppladdning av bilder, trådar, mm väldigt lång tid på detta forum. I vårt moderna samhälle av omedelbarhet som standard, är dessa glitchar oerhört frustrerande.

Inte bara för mig.

Rent statistiskt innebär det att hugade nya medlemmar ger upp innan de börjar, om det som möter dem vid första besöket är ,....
..
Bnmm
..
en ........ ...... ..
....
....
Gjhv
....

Trööölölöööööööööög...
..
...jbvb....
...

Sajt
Jag måste ändå säga att jag har noll fördröjning oavsett vad jag gör på den här sajten.
 

Thirsty

Smygnykterist
Alltför ofta tar uppladdning av bilder, trådar, mm väldigt lång tid på detta forum. I vårt moderna samhälle av omedelbarhet som standard, är dessa glitchar oerhört frustrerande.

Inte bara för mig.

Rent statistiskt innebär det att hugade nya medlemmar ger upp innan de börjar, om det som möter dem vid första besöket är ,....
..
Bnmm
..
en ........ ...... ..
....
....
Gjhv
....

Trööölölöööööööööög...
..
...jbvb....
...

Sajt

Jag måste ändå säga att jag har noll fördröjning oavsett vad jag gör på den här sajten.
Har inte haft problem med fördröjning. :rolleyes:🤷‍♂️
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Jag har massor seghet, tröghet, frustrerad väntan och % som står och stampar...
Kanske för att jag är utanför Sverige?
Rasism?

Skärmdumpar från min senaste uppladdning av en bild. EN BILD! Hemmavid med megaplus Internet. Det går lång tid mellan respektive skärmbild här nedan:

(Och att ladda upp dessa bilder är som att titta på en schackturnering på ett ålderdomshem...) De kommer här i omvänd kronologisk ordning:

Screenshot_20240331-010820.png
Screenshot_20240331-010810.png
Screenshot_20240331-010803.png
Screenshot_20240331-010756.png
Screenshot_20240331-010751.png
Screenshot_20240331-010739.png
Screenshot_20240331-010731.png
Screenshot_20240331-010722.png
Screenshot_20240331-010708.png
Screenshot_20240331-010705.png
Screenshot_20240331-010655.png
Screenshot_20240331-010644.png




Screenshot_20240331-010633.png

En typisk uppladdning i Japan. Tröööög och hemsk!
 
Toppen