Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

CellarVU ersätts nu av Vinopal

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Har du också din vinkällare inlagd på CT och njuter av att bläddra runt bland dina flaskor i iPad-appen CellarVU?
Nu är det dags att uppgradera den bästa nördappen på din iPad :)
Uppdateringen har fått namnet Vinopal. Äntligen stöd för andra valutor än USD och med direktlänk till CellarTracker.
Me like :cool:
Verkar dock som att det fortfarande finns buggar med tidiga iPad-versioner. Kan ju vara en anledning att uppgradera din iPad också.
Just saying...
 
Har du också din vinkällare inlagd på CT och njuter av att bläddra runt bland dina flaskor i iPad-appen CellarVU?
Nu är det dags att uppgradera den bästa nördappen på din iPad :)
Uppdateringen har fått namnet Vinopal. Äntligen stöd för andra valutor än USD och med direktlänk till CellarTracker.
Me like :cool:
Verkar dock som att det fortfarande finns buggar med tidiga iPad-versioner. Kan ju vara en anledning att uppgradera din iPad också.
Just saying...

Apple, gäsp, Apple :)
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Den här appen fick mig konverterad.
Men, den kommer "snart" på en Androidplatta nära dig.
Med tanke på att denna uppdatering tog 3 år, så lär det väl dröja innan droidsarna får sitt.
Men, visst, nog levde jag (också) lyckligt ignorant till dess jag förstod vad jag missade i form av denna app.
@Anders Landström skall få leka med den lite då vi ses :)
 
Den här appen fick mig konverterad.
Men, den kommer "snart" på en Androidplatta nära dig.
Med tanke på att denna uppdatering tog 3 år, så lär det väl dröja innan droidsarna får sitt.
Men, visst, nog levde jag (också) lyckligt ignorant till dess jag förstod vad jag missade i form av denna app.
@Anders Landström skall få leka med den lite då vi ses :)

Man får nästan uppfattningen att du är en "label user" i det här fallet. Men så enkelt är det naturligtvis inte :)
 
Ser ut som vi som använder Android inte behöver vänta tre år. Den som väntar på något gott ... Cor.kz har ju tyvärr somnat in så den fungerar men inte mycket mer än så. Framförallt ser jag fram mot bättre möjligheter att lägga in vin

Capture.PNG
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Man får nästan uppfattningen att du är en "label user" i det här fallet. Men så enkelt är det naturligtvis inte :)
Jag saknar PC varje dag och kan efter ett drygt år med iPC inte räkna mig som konverterad. Tycker fortfarande allt är baklänges och inte anpassat för ingenjören i mig. Men, skall inte klaga. Den funkar ju :confused:
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
CT är ett eget system, Vinopal är ett eget. Vinopal nyttjar min användardata mm från CT och ger en mummig visuell presentation av vinerna i min källare. Perfekt tex då man inte riktigt har koll på exakt vad man skall dricka nästa vecka.
Att det är lite tidskrävande lägga in sina viner i CT, jomenhuwwa, men den mångåriga belöningen efter att ha gjort det är så mycket mer värd! (Iaf för mig) Att lägga in nya inköp tar bara sekunder, utom då man råkat köpa ett vin som ännu inte finns upplagt på CT...

Dessutom är det ett utomordentligt logistiksystem.
 
CT är ett eget system, Vinopal är ett eget. Vinopal nyttjar min användardata mm från CT och ger en mummig visuell presentation av vinerna i min källare. Perfekt tex då man inte riktigt har koll på exakt vad man skall dricka nästa vecka.
Att det är lite tidskrävande lägga in sina viner i CT, jomenhuwwa, men den mångåriga belöningen efter att ha gjort det är så mycket mer värd! (Iaf för mig) Att lägga in nya inköp tar bara sekunder, utom då man råkat köpa ett vin som ännu inte finns upplagt på CT...

Dessutom är det ett utomordentligt logistiksystem.

Jag har kört CT länge men med en app skulle jag vilja ha ett snabbt system för att lägga in viner. Det är lite "puligt" på em mobil. Cor.kz hade en möjlighet att scanna OCR koden som aldrig fungerade riktigt bra pga segt system men sett nya appar, exvis Vivino som till och med klarar av att tolka etiketten på framsidan. Problemet med Vivino som annars är en bra app är att den inte har koppling till CT, som ju är det bästa logistiksystemet som finns
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Jag har kört CT länge men med en app skulle jag vilja ha ett snabbt system för att lägga in viner. Det är lite "puligt" på em mobil. Cor.kz hade en möjlighet att scanna OCR koden som aldrig fungerade riktigt bra pga segt system men sett nya appar, exvis Vivino som till och med klarar av att tolka etiketten på framsidan. Problemet med Vivino som annars är en bra app är att den inte har koppling till CT, som ju är det bästa logistiksystemet som finns
Nu förstår jag bättre vad du menar.
En smidigt fungerande scanningsfunktion vore ju en avsevärd förbättring.
Det är mckt prat på CT-forumet re OCR-scanning samt CT:s inbyggda stöd för detta. Men, det är inget jag gett mig på, vår samling är ju så liten att det bara vore ett nördigt overkill.
...hmm, men vid närmare eftertanke så... o_O
 

Sjödin

Joråsåatt...
Problemet med CT, som jag ser det... är inte att det är krångligt att lägga in vinerna.
Näe, det svåra för mig var att få bort dem igen. Alltså markera dem som druckna med noteringar. Till slut låg jag så mycket efter att jag bara sket i det.... Kanske enklare med en app, men att starta datorn och börja knappa, näe inte min bag.
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Problemet med CT, som jag ser det... är inte att det är krångligt att lägga in vinerna.
Näe, det svåra för mig var att få bort dem igen. Alltså markera dem som druckna med noteringar. Till slut låg jag så mycket efter att jag bara sket i det.... Kanske enklare med en app, men att starta datorn och börja knappa, näe inte min bag.
Nu är jag inte riktigt med?
Det är ju bara att surfa fram vinet, klicka på "Drink or remove a bottle" och sedan antingen köra på default (dricka) eller välja ngt av de andra alternativen. Funkar alldeles utmärkt på surfplatta, smart telefon och ... dator.

Och när man ramlar av en häst är det ju bara att börja om från början och kasta sig upp på den igen.

Det sista jag gör mest varje kväll är att läsa om vad andra haft för upplevelser av viner jag har i källaren. Det är guld!
 

kayaker

Cyklist
Nu är jag inte riktigt med?
Det är ju bara att surfa fram vinet, klicka på "Drink or remove a bottle" och sedan antingen köra på default (dricka) eller välja ngt av de andra alternativen. Funkar alldeles utmärkt på surfplatta, smart telefon och ... dator.
Det svåra är att hålla konsumtionen uppe.
 

Sjödin

Joråsåatt...
Nu är jag inte riktigt med?
Det är ju bara att surfa fram vinet, klicka på "Drink or remove a bottle" och sedan antingen köra på default (dricka) eller välja ngt av de andra alternativen. Funkar alldeles utmärkt på surfplatta, smart telefon och ... dator.
!
Mm...nja... Bara å bara.. Det blir aldrig av! Och sen ligger jag efter, glömmer bort och skiter i det.
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Mm...nja... Bara å bara.. Det blir aldrig av! Och sen ligger jag efter, glömmer bort och skiter i det.
Ya ya, your loss...
...och nog är vi nog många som skulle glädjas åt att... Men det kanske är för mckt begärt.
Jag råkar ju själv vara hårt uppfostrad i grupparbete, grå-brun sörjig mat och lurviga polisonger, så jag kanske ser kollektivet (typ Internet) på ett lite eljest vis än du o_O
 
Toppen