Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Chablis årgång 2003, tumme upp eller ned?

Joakim

Medlem
Har hittat Raveneau, permier cru, två olika, årgång 2003, på vinlistan för Grand hotell för 990 kr/st. Skall till matbaren i morgon. Funderar på ifall det kan vara något. Är det någon som har någon uppfattning/erfarenhet av dessa viner, men framförallt årgång och drickbarhet nu?
 

Martin Berggren

Bad santa
SV: Chablis årgång 2003, tumme upp eller ned?

Inte bra... Jag har inte provat något jag gillar från Chablis 2003. Gjorde mig av med mina Raveneau 2003or efter att ha öppnat en riktigt baktung Valmur för ett par år sedan. Men för all del, att prova själv är ju alltid bästa lärdomen så det kanske kan vara värt ett försök för dig, men ta isf MdT.

Vill du dricka Chablis så fråga om de har kvar Forest -05 från Dauvissat. Lite ostig så bör luftas och blir då en bra nollfemma. Piuze 2008 är ju gott ;)
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Chablis årgång 2003, tumme upp eller ned?

Om man normalt inte gillar Chablis, så kanske man gillade Chablis 2003 när de kom, eftersom de inte var så chablislika. Det var ju året med den vrålheta sommaren då franska pensionärer trillade av pinn i parti och minut. Men gillar man normalt Chablis tyckte man knappast om 2003:eek:rna när de kom och lär knappast göra det nu heller. Har dock inte provat några Raveneau från 2003 vad jag kan minnas.
 
Trådskapare
J

Joakim

Medlem
SV: Chablis årgång 2003, tumme upp eller ned?

Tack för Era råd! Jag avstår efter tagit del av Era synpunkter. Det finns lite annat att välja, men prisläget var rätt.
 
Toppen