Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne är trendigt... enligt vinvin.se

Elvis

Medlem
SV: Champagne är trendigt... enligt vinvin.se

Den där Brut Bar måste testas. Om det är i Prinsens regi så finns det gott hopp om bra mat.
 

CH

Medlem
SV: Champagne är trendigt... enligt vinvin.se

Jag var inbjuden till invigningen av Juhlins klubb I Göteborg men kunde inte gå eftersom jag korkat nog hade lovat bort mig på annat.
Men vad gör väll det, jag tycker det ska bli jätteroligt att få gå på examenskalas med frukt bål, kall buffe, bib, sånghäften och spex.
 

kayaker

Cyklist
SV: Champagne är trendigt... enligt vinvin.se

Trevligt med RJ:s klubb även i Göteborg men jag vet inte om jag är tillräckligt intresserad...
 

anders

Medlem
SV: Champagne är trendigt... enligt vinvin.se

CH skrev:
Jag var inbjuden till invigningen av Juhlins klubb I Göteborg men kunde inte gå eftersom jag korkat nog hade lovat bort mig på annat.
Men vad gör väll det, jag tycker det ska bli jätteroligt att få gå på examenskalas med frukt bål, kall buffe, bib, sånghäften och spex.

Hastigt sjuk... eller säg bara som det är, något bättre dök upp. Funkar så vida du inte har ett arv att vårda...
 

CH

Medlem
SV: Champagne är trendigt... enligt vinvin.se

anders skrev:
Hastigt sjuk... eller säg bara som det är, något bättre dök upp. Funkar så vida du inte har ett arv att vårda...

Nej det finns inget arv att vårda där men personen i fråga är kvinna och det släktet har en tendens att vara långsinta av sig.
Jag har i alla fall anmält mig till invigningen oavsett så jag har en plan B fall hennes kalas kommer bli en fullständig katastrof.
 

Elvis

Medlem
SV: Champagne är trendigt... enligt vinvin.se

CH skrev:
Nej det finns inget arv att vårda där men personen i fråga är kvinna

Att studentskor i vita klänningar lockar mer än Richard Juhlin är inte helt oförståeligt. 8)
 

Bubblaren

Medlem
SV: Champagne är trendigt... enligt vinvin.se

Elvis skrev:
Att studentskor i vita klänningar lockar mer än Richard Juhlin är inte helt oförståeligt. 8)

Valet är givet - jag skulle välja Julle!! Men så föredrar jag gammalt och vällagrat före ungt.

Säg du har blivit ombedd att delta och att u harsvårt att säga nej till en av världens fämsta inom champagne!
 

Orpale

Medlem
SV: Champagne är trendigt... enligt vinvin.se

Är det någon från forumet som kommer bli medlem i Juhlin klubb i GBG. Ni som är medlemmar i Stockholm hur tycker ni medlemskapet har varit? Hur är provningarna vilken typ av flaskor brukar han gå igenom varje månad? Framförallt är det prisvärt?
 
Trådskapare
R

Referee

Medlem
SV: Champagne är trendigt... enligt vinvin.se

v_skogh skrev:
Någon som har en vinlista från Champagnebaren i GBG?

Osäker på om det finns någon vinlista från Gbg än då Champagneklubben skall ambulera mellan fyra olika ställen. Har Champagneklubben ens kommit igång med sin verksamhet? Jag har inget mer sett än det jag länkade till i första inlägget.

Champagneklubben som redan finns i Stockholm kommer att husera på Aveny 21, Göteborgs vinkällare, Basement och M2 enligt ett rullande schema.
 

Orpale

Medlem
SV: Champagne är trendigt... enligt vinvin.se

Vet att de startar nu på lördag i den nya lokalen. En tjej kompis skall tydligen jobba som servitör där då.
 

Jos

Medlem
SV: Champagne är trendigt... enligt vinvin.se

Orpale skrev:
Är det någon från forumet som kommer bli medlem i Juhlin klubb i GBG. Ni som är medlemmar i Stockholm hur tycker ni medlemskapet har varit? Hur är provningarna vilken typ av flaskor brukar han gå igenom varje månad? Framförallt är det prisvärt?

Du sa prisvärt ;D
 

Orpale

Medlem
SV: Champagne är trendigt... enligt vinvin.se

Ber tusen gånger om ursäkt för min hädelse :-[, hade ingen aning om att xxxxxxxx var som att svära i kyrkan på detta forum. Kan någon bilda mig om varför?
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Champagne är trendigt... enligt vinvin.se

Orpale skrev:
Ber tusen gånger om ursäkt för min hädelse :-[, hade ingen aning om att xxxxxxxx var som att svära i kyrkan på detta forum. Kan någon bilda mig om varför?

De e enkelt....
We just don´t do the "prisvärt" här... ;D
 
SV: Champagne är trendigt... enligt vinvin.se

Orpale skrev:
Ber tusen gånger om ursäkt för min hädelse :-[, hade ingen aning om att xxxxxxxx var som att svära i kyrkan på detta forum. Kan någon bilda mig om varför?
För att förklara saken lite utförligare så gillar de flesta av oss här inte hur ordet "prisvärt" används i dagspressen när det gäller viner. Vi är ganska överens om att det används för billigare (och därmed enklare) viner, som i regel premieras över de riktigt bra (och kostsammare) vinerna, vilket inte faller oss i smaken.

Men, gott folk, jag antar att vi får förlåta Orpale för den här gången. ;)
 

v_skogh

Medlem
SV: Champagne är trendigt... enligt vinvin.se

Darth Angelus skrev:
För att förklara saken lite utförligare så gillar de flesta av oss här inte hur ordet "prisvärt" används i dagspressen när det gäller viner. Vi är ganska överens om att det används för billigare (och därmed enklare) viner, som i regel premieras över de riktigt bra (och kostsammare) vinerna, vilket inte faller oss i smaken.

Men, gott folk, jag antar att vi får förlåta Orpale för den här gången. ;)

Varför?
Jag har aldrig blivit förlåten för mina synder.
 
Toppen