Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne Consulat-Palace, Brut, Cuvée Prestige

SUPRA

Bäst
I en helsida i DI så gavs det "inside" ;) information om Champagne Consulat-Palace från The Wine Company, Tyskland.
6 st. flaskor kostar 149 kr per styck.

Min fråga är om någon har erfarenhet av denna Champagne och vad man kan förvänta sig?
Jag är nöjd så länge jag får en välsmakande husskumpa till förrätter osv.
Övriga synpunkter på en eventuell beställning tas tacksamt emot.

http://www.the-wine-company.se/di7
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Champagne Consulat-Palace, Brut, Cuvée Prestige

Inget man direkt hört talas om dedär!
men riktigt billigt är de iaf!
 
Trådskapare
SUPRA

SUPRA

Bäst
SV: Champagne Consulat-Palace, Brut, Cuvée Prestige

Jo, men det behöver inte smaka kasspiss för det. Har köpt en del flaskor hos mindre handlare på plats utan att bli besviken.
Frågan är om det är testat av någon, RJ eller liknande?
Någon som har tillgång till hans databas numera? (jag tröttnade på att behöva logga in 2-3 gånger per gång...)
 

Elvis

Medlem
SV: Champagne Consulat-Palace, Brut, Cuvée Prestige

Den är inte testad av Juhlin.

Googlade lite och den innehåller visst 60% Pinot Meunier, 20% Chardonnay och 20% Pinot Noir. Gissningsvis är den som vilken okänd fransk snabbköpsskumpa som helst, dvs inte så kul.
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Champagne Consulat-Palace, Brut, Cuvée Prestige

Om man är tveksam delar jag gärna på "6-packet" :)
 
SV: Champagne Consulat-Palace, Brut, Cuvée Prestige

SUPRA skrev:
Jo, men det behöver inte smaka kasspiss för det. Har köpt en del flaskor hos mindre handlare på plats utan att bli besviken.
Frågan är om det är testat av någon, RJ eller liknande?
Någon som har tillgång till hans databas numera? (jag tröttnade på att behöva logga in 2-3 gånger per gång...)

Köpte du någonsin Consulat-Palace Supra?
 
SV: Champagne Consulat-Palace, Brut, Cuvée Prestige

SUPRA skrev:

Orsaken till att jag undrade är att denna sida är en av de mest sökta på Google så var mest intresserad av om någon faktiskt provat vinet. På pappret verkar det inte vara någon direkt hit.
 
Trådskapare
SUPRA

SUPRA

Bäst
SV: Champagne Consulat-Palace, Brut, Cuvée Prestige

;D
Det säger mig att många sitter med samma fråga, och ingen har något bra svar.
Låt mig gissa på ett ganska så svagt bubbligt vin.
 
Toppen