Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne för 50 000

SUPRA

Bäst
SV: Champagne för 50 000

Dom Perignon kan de också.

http://www.harrods.com/HarrodsStore/fin ... 0001468685

DOM PERIGNON
White Gold Jeroboam 1999
Product Code: 1468685
Price: £7750.00

Encased in a plated white gold bottle cover, this bottle of Dom Pérignon exudes elegance and pure indulgence, making it an exceptional collector's item or keepsake for a special occasion.

Champagne itself was drawn from an exceptional vintage, and combined with the undisputed renown of the house of Dom Pérignon, it is sure to please even the most discerning connoisseur. Savour this delectable Champagne now, or cellar it a few years for heightened complexities and nuances.
 

Krisman

Medlem
SV: Champagne för 50 000

SUPRA skrev:
Dom Perignon kan de också.

DOM PERIGNON
White Gold Jeroboam 1999

Champagne itself was drawn from an exceptional vintage


Elvis vi pratade om 1999 just som en exceptionell årgång va haha
 

Elvis

Medlem
SV: Champagne för 50 000

Krisman skrev:
Elvis vi pratade om 1999 just som en exceptionell årgång va haha

Ehh... :)

Efter att ha smakat Dompa 1999 i somras bestämde jag mig för att låta den flaska jag har kvar ligga i minst ett decennium och hoppas på ett mirakel.
 

Keen

slan
SV: Champagne för 50 000

Elvis skrev:
Ehh... :)

Efter att ha smakat Dompa 1999 i somras bestämde jag mig för att låta den flaska jag har kvar ligga i minst ett decennium och hoppas på ett mirakel.


Det är ju självklart att den kommer att lagras bättre med ett hölje av vitt guld. Bara köp ;D
 

SUPRA

Bäst
SV: Champagne för 50 000

Släpps 1 Dec.

Armand de Brignac Brut Gold Méthusalem (6 liter):
Art nr 76079-09, pris 49.851 kr, 1 flaska

Armand de Brignac Brut Gold, 750 ml:
Art nr 96141-01, pris 1998 kr, 54 flaskor

Som en Krug 1996 :)

Skönt att han refererar till WOWnews i sitt senaste mail. Marknadsföring som sagt, man skickar en pressrelease som man sen kan referera till i medlemsbladet.

Tror ni det blir kö?
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Champagne för 50 000

Vilken jävla rip-off.

Det värsta är att han själv har gått på hypen kring vinet. Jag och Krug88 såg Kåre när han satt med någon nere på Grappe och hade en flaska med sig. Jag trodde att han skulle göra i brallan!

Men vad fan, Cattier är Cattier är Cattier dvs en sunkskumpa.
 

Krug88

Medlem
SV: Champagne för 50 000

Krug skrev:
Vilken jävla rip-off.

Det värsta är att han själv har gått på hypen kring vinet. Jag och Krug88 såg Kåre när han satt med någon nere på Grappe och hade en flaska med sig. Jag trodde att han skulle göra i brallan!

Men vad fan, Cattier är Cattier är Cattier dvs en sunkskumpa.
Ja, och han bar den otroligt fula, bögiga flaskan som om det var en nöfödd bebis ::)
 

CH

Medlem
SV: Champagne för 50 000

Krug88 skrev:
Ja, och han bar den otroligt fula, bögiga flaskan som om det var en nöfödd bebis ::)

En kompis gick på hypen och köpte 1 flaska. Ganska kul att reta han för det.
 
Trådskapare
T

The Pint

Medlem
SV: Champagne för 50 000

SUPRA skrev:
Släpps 1 Dec.

Armand de Brignac Brut Gold Méthusalem (6 liter):
Art nr 76079-09, pris 49.851 kr, 1 flaska

Armand de Brignac Brut Gold, 750 ml:
Art nr 96141-01, pris 1998 kr, 54 flaskor

Som en Krug 1996 :)

Skönt att han refererar till WOWnews i sitt senaste mail. Marknadsföring som sagt, man skickar en pressrelease som man sen kan referera till i medlemsbladet.

Tror ni det blir kö?

Med tanke på att det släpps Mackmyra samtidigt skulle jag säga att det garanterat blir kö. Och att jag inte tänker vara där oavsett vad för viner som finns.
 

CH

Medlem
SV: Champagne för 50 000

The Pint skrev:
Med tanke på att det släpps Mackmyra samtidigt skulle jag säga att det garanterat blir kö. Och att jag inte tänker vara där oavsett vad för viner som finns.

Med tanke på att det finns en hel del kvar av första utgåvan på SS så borde det inte bli någon super kö. Sedan är det ju ganska många som kommer med men man vet ju aldrig. Med tanke på att fölk köade som tokiga för blossa -08 så kan ju vad som helst hända.
 

Pomerol

Medlem
SV: Champagne för 50 000

Den Mackmyra som finns i sortimentet nu ska finnas, det är Mackmyras standard som det ska finnas gott om. Special som kommer på måndag är något helt annat, gjord i begränsad upplaga och totalt uppskrivet av den där Kronstam - så räkna med whiskymänniskor i kön på måndag. Säga vad man vill om Mackmyra men vad de kan skapa efterfråga!
 
Trådskapare
T

The Pint

Medlem
SV: Champagne för 50 000

CH skrev:
Med tanke på att det finns en hel del kvar av första utgåvan på SS så borde det inte bli någon super kö. Sedan är det ju ganska många som kommer med men man vet ju aldrig. Med tanke på att fölk köade som tokiga för blossa -08 så kan ju vad som helst hända.

Var tvungen att kolla hur det egentligen har gått med Blossa 08, särskilt eftersom jag var nere på mitt bolag här i Solna och noterade att de hade satt upp skyltar om att den var slut, och faktum är att det endast finns fem flaskor kvar i Stckholms län nu. Men den har inte sålt slut på samma sätt i hela landet.
 

SUPRA

Bäst
SV: Champagne för 50 000

Från mailutskicket:

Nuy finns den på Magnum också...

Superchampagnen :D Armand de Brignac på Systembolaget 2 maj

Till sist en liten påminnelse om att ett begränsat antal buteljer Armand de Brignac släpps på Systembolaget på lördag den 2 maj enligt följande:

- Armand de Brignac Brut Gold (totalt 48 buteljer) - finns på Vinkällarbutikerna i Stockholm, Göteborg och Malmö, men kan beställas till valfritt Systembolag i mån av tillgång. Pris 2498 kr, art nr 95154-01.
- Armand de Brignac Brut Gold Magnum (totalt 6 buteljer) - finns endast på Vinkällarbutikerna i Stockholm, Göteborg och Malmö. Pris 4998 kr, art nr 95154-06. NYHET.
- Armand de Brignac Brut Rosé (totalt 18 buteljer) - finns endast på Vinkällarbutikerna i Stockholm, Göteborg och Malmö. Pris 3599 kr, art nr 95155-01.
- Armand de Brignac Blanc de Blancs (totalt 18 buteljer) - finns endast på Vinkällarbutikerna i Stockholm, Göteborg och Malmö. Pris 3599 kr, art nr 95156-01.
 

Elvis

Medlem
SV: Champagne för 50 000

SUPRA skrev:
- Armand de Brignac Brut Gold (totalt 48 buteljer) - finns på Vinkällarbutikerna i Stockholm, Göteborg och Malmö, men kan beställas till valfritt Systembolag i mån av tillgång. Pris 2498 kr, art nr 95154-01.
- Armand de Brignac Brut Gold Magnum (totalt 6 buteljer) - finns endast på Vinkällarbutikerna i Stockholm, Göteborg och Malmö. Pris 4998 kr, art nr 95154-06. NYHET.
- Armand de Brignac Brut Rosé (totalt 18 buteljer) - finns endast på Vinkällarbutikerna i Stockholm, Göteborg och Malmö. Pris 3599 kr, art nr 95155-01.
- Armand de Brignac Blanc de Blancs (totalt 18 buteljer) - finns endast på Vinkällarbutikerna i Stockholm, Göteborg och Malmö. Pris 3599 kr, art nr 95156-01.

Vem sjutton köper de här? ???

Antingen är man okunnig stekare och då köper man väl Cristal och sprutar? Eller också har man koll och då köper man definitivt inte Armand de Brignac.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Champagne för 50 000

Jag hävdar ändå att det är stackars Kåre som är den mest grundlurade av alla. Han lär inte få flaskorna gratis direkt... Så han måste väl försöka mjölka ut allt han kan ur "sina" godbitar.
 
Toppen