Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne för valvakan

Peder

Medlem
"3 Apor" om de rödgröna viner valet och skulle Alliansen vinna så blir det nog en "Mad House Riesling".

Får SD bra siffror så blir det nog en "Gato Negro" eftersom de kommer göra allt för att få bort den ur sortimentet.

Samtliga viner är självklart på BIB eftersom oavsett färg så värnar våra partier om tvivelaktiga produkter på Systembolagets hylla.
 

chambertin

Medlem
Tja det troligaste är väl champagne av olika slag så länge man har illusionen kvar att det nog kan bli seger.
När väl insikten om nederlaget infunnit sig så blir det snabb övergång till billigare alternativ för att förflytta sig in i dimman och glömma eländet för ett tag...

(Ja jag vet att låter som en sur gammal gubbe men det är ju precis det jag är. Förutom när jag får dricka gott vin då förstås.:))

Skulle den hårdföra nykteristlobbyn åka ur riksdagen så firar jag däremot oavsett resultat för övrigt.
Vad passar då bättre än t.ex en Enchanteleurs -95 eller ngt med mycket ädelröta som t.ex de Fargues -89.
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Fantastisk artikel!

För min del blir det nog öl på valvakan, oavsett vinnare. Sen får man ju givetvis fira dubbelt om det skiter sig för SD och KD och om FI kommer in.

Men Anders, hur tänkte du dig att det inte skulle bli en politiskt diskussion av detta? :)
 

Mattias Schyberg

Administratör
Mest troligt kommer det väl finnas behov av gravöl då det känns som pest eller kolera detta val, tyvärr. Som vanligt så föreslår jag att vi startar upp partiet Fine Wines, men i så fall får vi nog vänta fyra år innan det har chansen att nå riksdagen och fira detta med lite ädel dryck.
 

Sörplarn

Medlem
Det blir nog rött oavsett utfall. :)
Ja det blir nog rött oavsett...

Ja hemskt...
Fast det blir nog en "skitstövel" mot en annan, men faller KD och FP ur ska jag faktiskt dansa schottis.
Sen angående svaren i artikeln tror jag knappast kommunister lägger stålar på, däremot Chill Out Sparkling Sauvignon Blanc.

Själv ska jag hålla mig nykter för den goda folkhälsans skull, tydligen kan man inte det i politiken, suck.
Haha nä, blir ett par flarror bubbel från Italien, då en god vän är därifrån som kommer på besök och lovat ta med ett gäng av dessa två. La Scolca D'Antan 2000 och La Scolca D'Antan Rosè 2000, blir nog skitsnack om DDR-Sverige och DDR-Italien som vanligt, fast i deras DDR får man ju alla fall handla i utan att bli utpekad som alkis.
 

gece

Man vänjer sig.
Bubbel för bubblarna utanför riksdagen:

Om Piratpartiet kommer in i riksdagen kan man kanske fira med Didier Herbert BdB "Private" för att fira rätten till sitt privatliv. Om de inte kommer in i riksdagen, och man vill fira det, kan man fira med Franςoise Bedels "Dis, Vin Secret" - seså, spill ur er era hemligheter!

Vill man fira Feministiskt Initiativ rekommenderas valfri rosé från Veuve Clicquot Ponsardin eller Bollinger - dels för att rosa är partifärgen, men också för att båda husen styrts av starka kvinnor.

Lämplig skumpa för att fira Satanistiskt Initiativ är alla som bubblar - "le vin du diable". Kanske Krug Clos d'Ambonnay vars flaska går i en färgskala som får mig att tänka på Mayhems klassiska "De Mysteriis dom Sathanas". Sabrera, dekantera, förtär!
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Ett tips till den som vill fira eventuella framgångar för extremvänstern: Jan Myrdals favoritproducent i Champagne heter François Billion i Le Mesnil. Verkar tyvärr inte säljas i Sverige.
 

gece

Man vänjer sig.
Enligt senaste opinionsmätningarna verkar det se ut att behövas ett alternativ för den som vill fira att FI inte kommer in i riksdagen. Har ingen champagne på lut, men lämpligt bubbel för patriarkatkramare torde vara Patriarche Crémant de Bourgogne. Rosén finns i standardsortimentet men det kanske är lite färg i sammanhanget, så man får ha lite framförhållning och ta den vita från beställningssortimentet.
 
Toppen