Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne från 2001

Elvis

Medlem
Jag såg just på vingruppen.se att Pierre Peters släppt en vintage från 2001. ??? Pierre Peters Cuvée Spéciale Les Chétillons 2001 heter den och med tanke på hur bra Cuvée Spécialen från 1999 var borde man kanske lita på Pierre Peters, men jag trodde inte att någon producent skulle släppa en vintage från 2001... Någon som provat eller har bakgrundsinfo?
 

CH

Medlem
SV: Champagne från 2001

Väldigt besviken upptäckte jag igår att Leclerc briant Rubis de Noirs som skulle varit 2002 visade sig vara 2001.
Slarvigt att av mig inte upptäcka det i butiken

Bara att oknstatera att SS inte har en janne om vilka årgångar de säljer.

Någon som provat den? Ska man lämna tillbaka det med gratis oförskämdheter eller korka upp den istället?
 
Toppen