Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne i New York

Elvis

Medlem
Jag åker till New York i nästa vecka för att hälsa på lite vänner. Min sambo har förberett sig genom noggrann planering av shopping, medan jag nöjt mig med att titta igenom vinlistorna på de restauranger vi ska besöka. Det är intressant att se hur Moët och Veuve Cliquot dominerar marknaden i USA. De finns alltid med på menyn och ligger högt i pris, relativt sett. Till och med Moët Nectar finns alltid på menyn... Den smakade jag på Malta av misstag för något år sedan och det var den vidrigaste champagne jag smakat. Odrickbar!

Till den ljusare sidan. En av restaurangerna som vi ska till heter One Little West 12th och där hittade jag Cristal 1996 för bara 325 dollar (1932 kr)!!! Det måste man ändå säga är ett riktigt bra pris på restaurang för det vinet. Jag har inte druckit Cristal än (har en Cristal 2000 hemma i källaren men den ska få ligga till sig i några år) så det ska bli spännande!
 

v_skogh

Medlem
SV: Champagne i New York

Ang. Cristal så hittade min farsa den på flygplatsen i Leon förra veckan för 189 euro. Alltså 96:an.
Måste väl anses som ett bra köp?
Funderar på att be han handla nästa gång.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Champagne i New York

Elvis skrev:
Jag åker till New York i nästa vecka för att hälsa på lite vänner. Min sambo har förberett sig genom noggrann planering av shopping, medan jag nöjt mig med att titta igenom vinlistorna på de restauranger vi ska besöka. Det är intressant att se hur Moët och Veuve Cliquot dominerar marknaden i USA. De finns alltid med på menyn och ligger högt i pris, relativt sett. Till och med Moët Nectar finns alltid på menyn... Den smakade jag på Malta av misstag för något år sedan och det var den vidrigaste champagne jag smakat. Odrickbar!

Till den ljusare sidan. En av restaurangerna som vi ska till heter One Little West 12th och där hittade jag Cristal 1996 för bara 325 dollar (1932 kr)!!! Det måste man ändå säga är ett riktigt bra pris på restaurang för det vinet. Jag har inte druckit Cristal än (har en Cristal 2000 hemma i källaren men den ska få ligga till sig i några år) så det ska bli spännande!

Sist jag var i New York var så längesedan som på 90-talet, då var det Perrier-Jouet för hela pengen i champagneväg, i alla fall vad jag tyckte.
 

Dejzan

Medlem
SV: Champagne i New York

Bubble Lounge på West Broadway har ett bra utbud av skumpa. Bla Krug och Grand Siecle på glas tillsammans med mindre kända producenter, prisnivån var väl rätt ok men billigare nu med svagare dollar.

edit: stavfel
 
Toppen