Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne I puttgarten, bra utbud?

Handlar egentligen aldrig i tyskland men jag tänkte om man hade vägarna förbi på väg till berlin eller ngt liknande så kan man ju stanna förbi o köpa sig en flaska eller två, finns det ngt förutom det gamla vanliga uttjatade moet, gula änkan, bollinger etc? Hört att det ska finnas butiker med riktigt bra sortiment av whisky o div.
 

Mmm

Medlem
SV: Champagne I puttgarten, bra utbud?

Av någon anledning finns inte Champagne med i deras prislista http://www.border-wines.dk/sortiment.asp, men vad jag minns fanns det inget som det var värt att stanna för. Däremot finns det ett par italienare som är riktigt bra och till bra pris. Sen kan man ju inte missa Jeltsin Vodka på BiB - äntligen en produkt som klarar denna förpackning.
 
Trådskapare
U

Usuallybubble

Medlem
SV: Champagne I puttgarten, bra utbud?

ursäkta uttrycket men fuck vodka jag fick nog i mina yngre dagar, för mycket aggresiva fyllor samt idiotier. Håller mig till rödvin och skumpa...o öl o lite annat antar jag!

men ok så det är inte värt alls då...o jag menade inte bordershopen på den danska sidan jag menade i Tyskland!
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Champagne I puttgarten, bra utbud?

Jag har testat ett gäng gränsbutiker, men ingen är bra. Calles eller vad de heter är bara skit.

Men, Bordershopen, den stora pråmen precis vid färjan, de har faktiskt en del. Där har jag införskaffat mig både Clouet 1911 och Veuve Grand Dame.
Förvänta dig inget, men har du tur hittar du något.
Letar du efter billig vodka på bulk eller BiB, då har du däremot hittat himmelriket! ;D
 

Elvis

Medlem
SV: Champagne I puttgarten, bra utbud?

Den här tråden blev tillfälligt låst av vår andre moderator, men eftersom diskussionen handlar om var man kan köpa bra champagne billigt i Puttgarden så öppnar jag upp den.
 

SUPRA

Bäst
SV: Champagne I puttgarten, bra utbud?

Det är några år sedan jag var där. Hittade inget jag värdesätter.

Får panik bara att tänka på det, all trängsel och det sjuka i alla som åker dit med bilar, bussar, lastbilar för att lasta fullt med billigt skitdricka och godis.

Bara för att sen åka hem med bil och båt och rösta på MP för allt är ju så miljöfarligt nuförtiden.

Jämförelsevis känns Systembolaget som en verkligt god idé.
 
Toppen