Champagne Master Class med Richard Juhlin

Diskussion i 'Aktiviteter, provningar och vintjänster' startad av Borjes_bubblor, 12 oktober 2019 kl 10:31.

1. Borjes_bubblor

Borjes_bubblor Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor

2. Jerobaum

Jerobaum Medlem

Mister är onekligen mkt duktig men av erfarenhet finns det en rätt ordentlig dos av uppblåst självbild som jag personligen har väldigt svårt för. Kanske off toppig fast tycker ledarens personlighet av en master Class kan spela stor roll

Kostjan och Borjes_bubblor gillar detta.
  3. buteljen

buteljen Medlem

Har inte hört om någon som provat den.

Tror denna är ett säkrare kort: https://www.winescholarguild.org/programs/champagne-master-level-program/champagne-master-level.html Iofs mycket dyrare men vad jag förstår så är det väl värt pengarna om man vill utbilda sig inom området (har inte gått själv).

Jerobaum och Borjes_bubblor gillar detta.
  4. Borjes_bubblor

5. buteljen

buteljen Medlem

Tror man måste göra tentan inom ett år från det man har startat kursen. Sen finns det studiematerial, webinars, forum etc som man har access till online om jag har förstått det rätt.

Borjes_bubblor gillar detta.
  6. löffrida

löffrida Medlem

Jag har snart avslutat hela Juhlins onlineutbildning på Starflow. Den är väldigt inehållsrik och informativ. Det tillkommer även runt 300 nedladningsbara sidor som Juhlin kallar "The Ultimate Champagne Guide", det ser jag fram emot att sätta tänderna i! ;)

Rekomenderar absolut denna kurs till alla vin och champagneälskare!

MagnusH70 och Borjes_bubblor gillar detta.
  7. Christer J

Christer J Medlem

Jag gick utbildningen i våras och ska göra min examen 25 nov. I mitt tycke en utomordentlig kurs med mycket bra lärare/lärarinnor bla Peter Liem och Essi Avellan. Varje vecka ser man en entimmes video med tillhörande slides. Man får en bok/häfte som tar upp det mesta inom champagne.
    Jag är mycket nöjd med kursen.

https://www.winescholarguild.org/programs/champagne-master-level-program/champagne-master-level.html

Gladekocken, fluff, buteljen och 1 annan gillar detta.
  8. Borjes_bubblor

Tack för er input. Om någon annan har något att tillägga om båda kurserna så är jag öppen för det. :)

Dela sidan