Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne med Juhlin

anders

Medlem
Kollade om Julle hade någon resa på gång och det finns faktiskt planer på att åka ner.
Jag kollade med researrangören och jag fick inte rakt av berätta vilka producenter som ska besökas eller hur mycket kalaset kommer kosta.
Om jag dock säger så här: prismässigt så kan du nog få en hygglig begagnad bil och innehållsmässigt är resan överjävlig, en sådan grej som man väldigt sällan, om någonsin, får chansen att göra.
Och till skillnad från bilen kommer man nog aldrig att ångra resan.
Resdatum är 25-28 mars.
Skicka ett PM till mig så returnerar jag arrangörens mail.

Fan, jag får göra som Myson och förnedra mig, käka på McD i en vecka så jag har råd att hänga med.
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Champagne med Juhlin

KRUUUUUUG!!!!!

Det är något problem med meddelandehanteringen, i alla fall för mig. Jag kan inte skicka, meddelandena blir tomma (vilket naturligtvis är orsaken till att jag får skrika här i forumet istället).
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Champagne med Juhlin

Jag kan ta emot meddelanden så de som är otäliga kan skicka mig en vanlig e-mail-adress så svarar jag dit istället.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Champagne med Juhlin

Kan det vara att du behöver rensa i inboxen? Det finns bara plats för 250 stycken meddelanden.
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Champagne med Juhlin

Det ska vara en bit kvar till den gränsen om jag räknar rätt. Dessutom är det ju lite märkligt att den jävlen sparar mina tomma skickade meddelanden i min utkorg om den nu är överfull... ???
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Champagne med Juhlin

Ja, det verkar ju onekligen lite strange. 250 meddelanden finns det plats för, det ska vara totalen mellan de i inkorgen och de som ligger i skickat mappen.
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Champagne med Juhlin

Jag stod i valet och kvalet om jag skulle hänga med på resan eller betala restskatt. Vad tror ni jag valde? ;) ;D
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Champagne med Juhlin

Sjödin skrev:
Skattesmitare!!! :mad:

Och en jävligt stolt sådan! ;D Men faktum är att restskatten inte måste betalas förrän 13 mars 2010 så jag känner att jag har tid på mig. Första deadlinen är 12 februari, sedan måste man betala ränta på restskatten men jag känner att det är en smäll jag är beredd att ta för den här resan (om den blir av vill säga, det ska in elva anmälningar till, tolv platser totalt).
 

Keen

slan
SV: Champagne med Juhlin

anders skrev:
Och en jävligt stolt sådan! ;D Men faktum är att restskatten inte måste betalas förrän 13 mars 2010 så jag känner att jag har tid på mig. Första deadlinen är 12 februari, sedan måste man betala ränta på restskatten men jag känner att det är en smäll jag är beredd att ta för den här resan (om den blir av vill säga, det ska in elva anmälningar till, tolv platser totalt).

Vad är det för upplägg? Låter spännande det där :D
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Champagne med Juhlin

Nu lyckade jag klura ut varför jag inte kunde skicka PM. Skiten fick frispel eftersom jag hade inkluderat en URL till arrangören, tog jag bort den verkar det fungera.
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Champagne med Juhlin

Här gäller det att vara listig. En skåpbil och en polack rekryterad. Han får sova i bilen. Sedan kör han först till M där jag lastar av vad jag känner att jag behöver där. Vidare raka vägen upp till Svedala för att lossa resten. Därefter tar han färjan hem. Alltså behöver jag inte ta upp en extra plats, han ligger bakom bussen skuggar.
 

Keen

slan
SV: Champagne med Juhlin

anders skrev:
Här gäller det att vara listig. En skåpbil och en polack rekryterad. Han får sova i bilen. Sedan kör han först till M där jag lastar av vad jag känner att jag behöver där. Vidare raka vägen upp till Svedala för att lossa resten. Därefter tar han färjan hem. Alltså behöver jag inte ta upp en extra plats, han ligger bakom bussen skuggar.


Ja, och han kommer ju inte trycka i sig alla dina fina viner medans du sover/tittar bort. ;D
 
Toppen