Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne på övriga druvor - erfarenheter?

Sjödin

Joråsåatt...
(Kära admin, jag vill minnas en tråd i ämnet men en sökning gav inget resultat. Skulle jag dock dubbelposta kanske du kan bunta ihop lite...?)

Champagne på "de andra druvorna", Arbanne, Meslier och vilka det nu var som eventuellt kan vara tillåtna.
Vad är era erfarenheter? Vilka finns att få tag på, vilka har ni druckit och vad tyckte ni om dem?

Jag drack en sex-druvors-skumpa på Vin & Avec-mässan som hölls i Nacka för några år sedan som jag minns som jäkligt god, men jag kan för mitt liv inte minnas vad den hette...
Jag har för mig att Champagneshop var importör men en koll på deras hemsida gav inget tyvärr.
 

kayaker

Cyklist
SV: Champagne på övriga druvor - erfarenheter?

Sjödin skrev:
Jag drack en sex-druvors-skumpa på Vin & Avec-mässan som hölls i Nacka för några år sedan som jag minns som jäkligt god, men jag kan för mitt liv inte minnas vad den hette...
Aubry le Nombre d'Or görs på 7 druvor om jag kommer ihåg rätt. Kan det ha varit den?
 

chambertin

Medlem
SV: Champagne på övriga druvor - erfarenheter?

Sjödin skrev:
(Kära admin, jag vill minnas en tråd i ämnet men en sökning gav inget resultat. Skulle jag dock dubbelposta kanske du kan bunta ihop lite...?)

Champagne på "de andra druvorna", Arbanne, Meslier och vilka det nu var som eventuellt kan vara tillåtna.
Vad är era erfarenheter? Vilka finns att få tag på, vilka har ni druckit och vad tyckte ni om dem?

Jag drack en sex-druvors-skumpa på Vin & Avec-mässan som hölls i Nacka för några år sedan som jag minns som jäkligt god, men jag kan för mitt liv inte minnas vad den hette...
Jag har för mig att Champagneshop var importör men en koll på deras hemsida gav inget tyvärr.
En firma som heter Moutard-Diligent använder bl.a Arbanne, Pinot Blanc och Petit Meslier i vissa av sina cuvéer (http://www.champagne-moutard.fr).
Dom har en cuvée som heter Cuvée des 6 Cépages.
 

Krisman

Medlem
SV: Champagne på övriga druvor - erfarenheter?

Har druckit en på Pinot Blanc, kommer dock inte ihåg namnet. Den var bra, men aningen blommig har jag för mig.
Sen fick vi nå prover på nån med Arbanne, från Aube till jobbet. Den var nog mest skum!
 
Toppen