Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne, ytterligare en reseberättelse

vintjej

Medlem
SV: Champagne, ytterliggare en reseberättelse

Roades av Cocktail igår. "Hmmm champagne, perfume going in, sewage coming out"
 

Bubblaren

Medlem
SV: Champagne, ytterliggare en reseberättelse

Darth Angelus skrev:
Jodå. Det var bara att jag anade att en kommentar om att jag inte kunde min sak i den andra tråden skulle komma.

Men hur är det där? Du har en del kontakter i distriktet, har jag redan förstått. Jag kan också förstå att du föredrar de mindre husen, av flera anledningar. Moët framstår tydligt som en av de sista jag skulle vilja besöka.

Jag har en hel del guldkorn där i Champagne, en del har ju t o m blivit så bra bekantingar att vi käkar middagar och dricker gotter tillsammans (därmed slut på personliga kontaktbeskrivningar).
De mindre husen är självklart mer personligt och många av deras produkter slår de stora husen.

Moët är ärligt talat det tråkigaste huset jag varit på!!
 
Trådskapare
A
SV: Champagne, ytterliggare en reseberättelse

Darth Angelus skrev:
Det lät som en riktigt rolig resa. Är det några specifika ställen du skulle vilja rekommendera? Jag hoppas själv få komma till Champagne någon gång.
Tror att du läser min och Elvis reseberättelse så får du en hel del ställen. Magnum. Bubblaren och andra har bättre kontakter än mig så jag valde att åka med en arrangerad resa första gången.

De riktigt stora husen tror jag inte är speceillt intressanta att besöka utan de mellanstora eller små odlarna är att prioritera.

Rekommenderar verkligen att åka. Har man ett intresse så ska man uppleva det på plats
 

ae

Medlem
SV: Champagne, ytterliggare en reseberättelse

shorepower skrev:
Tror att du läser min och Elvis reseberättelse så får du en hel del ställen. Magnum. Bubblaren och andra har bättre kontakter än mig så jag valde att åka med en arrangerad resa första gången.

De riktigt stora husen tror jag inte är speceillt intressanta att besöka utan de mellanstora eller små odlarna är att prioritera.

Rekommenderar verkligen att åka. Har man ett intresse så ska man uppleva det på plats

Var i Champagne för första gången nyligen. Kan, såsom många gjort innan, rekommendera Diebolt. Mkt trevilgt besök och strålande viner där FdP 04 stack ut mest. Tydligen har de en rosé på g också.
 

chambertin

Medlem
SV: Champagne, ytterliggare en reseberättelse

ae skrev:
Var i Champagne för första gången nyligen. Kan, såsom många gjort innan, rekommendera Diebolt. Mkt trevilgt besök och strålande viner där FdP 04 stack ut mest. Tydligen har de en rosé på g också.
Fdp 04 ?
Är den verkligen klar redan ? Hur var den i så fall ?
 

ae

Medlem
SV: Champagne, ytterliggare en reseberättelse

chambertin skrev:
Fdp 04 ?
Är den verkligen klar redan ? Hur var den i så fall ?

Hyfsat tillgänglig för sin ålder. Detta tyckte Dieboltarna också. tror den skulle släppas till nov-dec om jag inte minns fel. eken var ganska påtaglig i dagsläget.
 
Toppen