Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne

Slutför de sista sakerna på jobbet, inser att allt inte kommer hinnas med, växlar in lite euro, tog upp resväskan från källaren, lägger packchampagnen på kylning, läser de sista inläggen på finewines.

Imorgon åker jag till champagne och är åter på söndag. Får väl förhoppningsfullt dela med mig av lite vinupplevelser och annat.

Sakna mig inte för mycket ;D och ha det bra alla.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Champagne

shorepower skrev:
Slutför de sista sakerna på jobbet, inser att allt inte kommer hinnas med, växlar in lite euro, tog upp resväskan från källaren, lägger packchampagnen på kylning, läser de sista inläggen på finewines.

Imorgon åker jag till champagne och är åter på söndag. Får väl förhoppningsfullt dela med mig av lite vinupplevelser och annat.

Sakna mig inte för mycket ;D och ha det bra alla.

Hälsa magnum 8)
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Champagne

shorepower skrev:
Slutför de sista sakerna på jobbet, inser att allt inte kommer hinnas med, växlar in lite euro, tog upp resväskan från källaren, lägger packchampagnen på kylning, läser de sista inläggen på finewines.

Imorgon åker jag till champagne och är åter på söndag. Får väl förhoppningsfullt dela med mig av lite vinupplevelser och annat.

Sakna mig inte för mycket ;D och ha det bra alla.
Jag också. Vart skall du bo?
 
Trådskapare
A
SV: Champagne

magnum skrev:
Jag också. Vart skall du bo?

I Eperney bor vi på IBIS (jag vet, tack). Sedan ska vi till Chablis, bor på Hostellerie du Clos.

Faktiskt första gången i Champagne efter att ha samlat i 20 år på denna dryck, otroligt. Var bor du själv?
 

Öhman

Medlem
SV: Champagne

shorepower skrev:
I Eperney bor vi på IBIS (jag vet, tack). Sedan ska vi till Chablis, bor på Hostellerie du Clos.

Faktiskt första gången i Champagne efter att ha samlat i 20 år på denna dryck, otroligt. Var bor du själv?

Hostellerie du Clos är ett fantastiskt trevligt hotell. Gjorde dock misstaget att äta på deras enstjärniga (har den kvar sin stjärna?). Maten var verkligen "sådär" vilket man kunde ha levat med. Det som gjorde kvällen till en katastrof var sommelieren som var ett riktigt praktarsle. Maken till snorkig, självgod och dryg typ får man leta efter.
Så här i efterhand kan man garva åt det hela(vilket vi ofta gör), men just då sved det att betala notan.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Champagne

shorepower skrev:
I Eperney bor vi på IBIS (jag vet, tack). Sedan ska vi till Chablis, bor på Hostellerie du Clos.

Faktiskt första gången i Champagne efter att ha samlat i 20 år på denna dryck, otroligt. Var bor du själv?
I Bouzy. Ngra trevliga besök planerade?
 

Bubblaren

Medlem
SV: Champagne

shorepower skrev:
Marguet-Bonnerave
Launois Père & Fils
Ayala

Själv då?

Inte Clouet?? :-\

Hur många dagar har du där?
Jag tänker Diebolt, Sugot Feneuil, Bonnaire, Philipponnat m fl.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Champagne

Fick just mejl med inbjudan till resa i Champagne, det är Kåre på SpruceUp som satt ihop en 2,5 dgr i Champagne, start en torsd 15:00 och avslut söndag morgon.

Priset är 11.700:- p.p, inkl 3 hotelnätter, 2 luncher, 3 middagar, transport i Champagne, Kåre´s bok och guidning, 4-5 producentbesök.

En resa jag själv kan göra, med betydligt trevligare (kvalitativare) producentbesök, för kanske max 7000:- för logi, mat och transport - är det Kåre´s bok som är så dyr??

Nä, tror minsann jag ska slå mig på att arra resor till Champagne! ::)

Bäst i mejlet är att det står:
"På eftermiddagen besöker vi Champagne Cattier och provsmakar världens lyxigaste champagne, Armand de Brignac."
 

kayaker

Cyklist
SV: Champagne

Bubblaren skrev:
Bäst i mejlet är att det står:
"På eftermiddagen besöker vi Champagne Cattier och provsmakar världens lyxigaste champagne, Armand de Brignac."
För 11700 spänn så kräver jag att få halsa den direkt ur flaskan hos producenten! ;D
 

Keen

slan
SV: Champagne

kayaker skrev:
För 11700 spänn så kräver jag att få halsa den direkt ur flaskan hos producenten! ;D


Och sen skaka och spruta ut den över honom och Kåre? ;D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Champagne

Usch, det kanske är för att jag är trött, men det är någonting med den "världskände champagnexperten" som irriterar mig nästan lika mycket som Systembolaget...
 

Bubblaren

Medlem
SV: Champagne

kayaker skrev:
Absolut! Nå't skoj ska man väl få ha för pengarna?

Fick sätta mig på händerna för att inte klicka på reply och fråga om han verkligen är seriös när han säger den är världens lyxigaste champagne. Men så kom jag på att smaken är olika.

Någon här som vet vem denne Kåre är? Är han duktig på champagne? eller försöker han bara tjäna stålars på sämre vetandes kunder?
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Champagne

shorepower skrev:
Marguet-Bonnerave
Launois Père & Fils
Ayala

Själv då?
Clouet, Diebolt, Pierre Peters (här hinner du kanske in när du varit hos Lainois, sama by), Bonnaire och Selosse.
Trevlig resa!
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Champagne

Bubblaren skrev:
Fick sätta mig på händerna för att inte klicka på reply och fråga om han verkligen är seriös när han säger den är världens lyxigaste champagne. Men så kom jag på att smaken är olika.

Någon här som vet vem denne Kåre är? Är han duktig på champagne? eller försöker han bara tjäna stålars på sämre vetandes kunder?

Smaken har ju faktiskt ingenting med frågan om exklusivitet eller "lyxighet" att göra, så jag tycker verkligen att frågan är berättigad.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Champagne

Krug skrev:
Smaken har ju faktiskt ingenting med frågan om exklusivitet eller "lyxighet" att göra, så jag tycker verkligen att frågan är berättigad.

Men vi måtte väl ändå ha rimligare krav på "världens lyxigaste champagne" än enkom själva (ytterst märklig) buteljen? Flaskan är förpackning, Champagne är drycken. Därmed bör det handla om drycken! *stampar bestämt med foten i backen*
 
Toppen