Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Champagne

Nix, champagne i större utsträckning än andra vinsorter har ett brandtänkande, det är helheten som säljs, en livsstil om man så vill. Du kan ju marknadsföra en produkt som superexklusiv och blinga till flaskan hur mycket du vill, får du bara rätt idioter att pusha produkten så kommer du att lyckas (under en väldigt, väldigt kort stund antagligen) att sälja produkten initialt. Kan du dock inte leverera smakmässig så kommer du att tappa större delen av köpgruppen, dock kommer det alltid att finnas en del som köper på flaska och image..

Nu är ju Kåres skumpa en särdeles misslyckad produkt, den lyckades inte slå från början, den fick ju inget direkt genomslag i media, mainstream eller fack, och det vi ser nu är helt enkelt ett desperat försök att jobba upp någon form av kredibilitet från "rätt" sida, men genom fel personer/kanaler.

Säljer du skit så måste du ha egna experter som kan hylla produkten, jämför med den danske fettläkaren som skrev oberoende forskningsrapporter om medicin som hans eget företag tillverkade...
 

Bubblaren

Medlem
SV: Champagne

*stampar med båda fötterna*

Jo jo, men nu uttryckte jag inte vad som är marknadsfintar och krafter bakom dem.

Vill forfarande veta mer om denne Kåre, hur stort är hans förtroendekapital på marknaden (skala 1-10, där 10 är MYCKET högt)??

Han har idel, för mig odruckna, mängder av producenter som han han hyllar - går det att lita på att det är kvalitetsproducenter värda att besöka och handla av?
 

kayaker

Cyklist
SV: Champagne

Bubblaren skrev:
Vill forfarande veta mer om denne Kåre, hur stort är hans förtroendekapital på marknaden (skala 1-10, där 10 är MYCKET högt)??
I mina ögon hamnar han på 0 i den skalan. Jag känner hittills bara till att han hyllat det han importerar själv...
 

CH

Medlem
SV: Champagne

Bubblaren skrev:
Vill forfarande veta mer om denne Kåre, hur stort är hans förtroendekapital på marknaden (skala 1-10, där 10 är MYCKET högt)??

Han har idel, för mig odruckna, mängder av producenter som han han hyllar - går det att lita på att det är kvalitetsproducenter värda att besöka och handla av?

Det finns lite info i denna tråden om Kåre och hans lådor
http://www.finewines.se/http://www.fine ... 1161#p1161

Jag skulle dock hålla mig borta. Sök på youtube så kanske du förstår varför.
 

SUPRA

Bäst
SV: Champagne

Måste dock säga till Kåres försvar att han var mig väldigt behjälplig när jag besökt Champagne första gången.

Jag mailade lite frågor och fick snabbt svar om vart jag skulle bo (med olika budget) och vart jag skulle äta, vilket var mycket uppskattat.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Champagne

magnum skrev:
Clouet, Diebolt, Pierre Peters (här hinner du kanske in när du varit hos Lainois, sama by), Bonnaire och Selosse.
Trevlig resa!

Vad för kul grejor fick du i din strupe samt med dig hem?

Hälsningar,
"Nyfikenienstrut"
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Champagne

Bubblaren skrev:
Vad för kul grejor fick du i din strupe samt med dig hem?

Hälsningar,
"Nyfikenienstrut"
Inte mkt med hem, flög, ngra Enchanteleurs 1996.
Av det vi povade var detta dom bästa, Pierre Peters 1982, fortfarande pigg, generös, kaffe, mandarin. Pierre Peters 2000 mag. vet inte om det finns ngra kvar på SB, om det gör, KÖP! Enchanteleurs 1988 mag, igen STRÅLANDE!
Diebolt Prestige 1990 deg. direkt. saffran, nötter,ingefära (en julchampagne?!) ett fantastiskt KUL vin, komplexa dofter som studsar fram. WOW! Vi drack en Bollinger 1990 innan hur trött som helst och avsaknad av syra jmf med Diebolten.
Bonnaire 1982 betydlig äldre än PP 82:an men fortfarande bra. Bonnaire 1995, gjord i ekfat, magnum, komplex, len,ren citrus smak. And The best, Brice, 100% PN, 1964
 

kayaker

Cyklist
SV: Champagne

magnum skrev:
Av det vi povade var detta dom bästa, Pierre Peters 1982, fortfarande pigg, generös, kaffe, mandarin. Pierre Peters 2000 mag. vet inte om det finns ngra kvar på SB, om det gör, KÖP!
Den ligger i BS - naturligtvis till ett högre pris - men det låter som om man kanske ska utöka förrådet.
 

CH

Medlem
SV: Champagne

magnum skrev:
Diebolt Prestige 1990 deg. direkt. saffran, nötter,ingefära (en julchampagne?!) ett fantastiskt KUL vin, komplexa dofter som studsar fram. WOW! Vi drack en Bollinger 1990 innan hur trött som helst och avsaknad av syra jmf med Diebolten.

Så Bollyn var trött säger du. Det var inte bra med tanke på att jag precis köpt på mig det. Magnum visserligen så man får väll hoppas att den är lite piggare där.

Trevlig resa annars. Jag väntar med på Enchanteleurs 1996. Gott att höra att den var bra.
 
Trådskapare
A
SV: Champagne

magnum skrev:
Inte mkt med hem, flög, ngra Enchanteleurs 1996.
Av det vi povade var detta dom bästa, Pierre Peters 1982, fortfarande pigg, generös, kaffe, mandarin. Pierre Peters 2000 mag. vet inte om det finns ngra kvar på SB, om det gör, KÖP! Enchanteleurs 1988 mag, igen STRÅLANDE!
Diebolt Prestige 1990 deg. direkt. saffran, nötter,ingefära (en julchampagne?!) ett fantastiskt KUL vin, komplexa dofter som studsar fram. WOW! Vi drack en Bollinger 1990 innan hur trött som helst och avsaknad av syra jmf med Diebolten.
Bonnaire 1982 betydlig äldre än PP 82:an men fortfarande bra. Bonnaire 1995, gjord i ekfat, magnum, komplex, len,ren citrus smak. And The best, Brice, 100% PN, 1964

Jag hade det också bra men lite liten känner man sig allt
 

anders

Medlem
SV: Champagne

shorepower skrev:
Jag hade det också bra men lite liten känner man sig allt

Man vet om att någon är seriöst bakfull när vederbörande skriver med ett litet typsnitt för att det normala är för högljutt. :D Jag antar att ett 's' föll bort så vad som avses i texten är alltså 'sliten'. ;)
 
Toppen