Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagneglas

SV: Champagneglas

shorepower skrev:
Det verkar ju inte helt enkelt att finna. Var köper du det?

+1 - do tell, Magnum!

Har endast sett dessa glas användas i Champagne - och hos L'atelier Joel Robuchon i Paris - men det är onekligen ett trevlig glas. Påminner mycket om Zalto White, men med lite egna proportioner.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Champagneglas

NonPlusUltra skrev:
+1 - do tell, Magnum!

Har endast sett dessa glas användas i Champagne - och hos L'atelier Joel Robuchon i Paris - men det är onekligen ett trevlig glas. Påminner mycket om Zalto White, men med lite egna proportioner.
Jag har fått mina i present! men behöver fler. Vet att dom finns att köpa i Champagne, skall dit i Juni, säger till när jag vet var ;D
 
SV: Champagneglas

magnum skrev:
NonPlusUltra skrev:
+1 - do tell, Magnum!

Har endast sett dessa glas användas i Champagne - och hos L'atelier Joel Robuchon i Paris - men det är onekligen ett trevlig glas. Påminner mycket om Zalto White, men med lite egna proportioner.
Jag har fått mina i present! men behöver fler. Vet att dom finns att köpa i Champagne, skall dit i Juni, säger till när jag vet var ;D
Juni 2012 eller ? ;D
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Champagneglas

shorepower skrev:
magnum skrev:
NonPlusUltra skrev:
+1 - do tell, Magnum!

Har endast sett dessa glas användas i Champagne - och hos L'atelier Joel Robuchon i Paris - men det är onekligen ett trevlig glas. Påminner mycket om Zalto White, men med lite egna proportioner.
Jag har fått mina i present! men behöver fler. Vet att dom finns att köpa i Champagne, skall dit i Juni, säger till när jag vet var ;D
Juni 2012 eller ? ;D
Haha, sorry! Har faktiskt inte lyckats klura ut var man köper dom,än!!Skall dit i Oktober igen hoppas på bättre lycka då ;)
 
SV: Champagneglas

Nu släpper Riedel glas för Da Engrish bybbles. Känns verkligen som något man måste köpa. Speciellt då engelsk bubbel ju ska vara det mest champagnelika vinet i världen.

stor_Sk%C3%A4rmavbild%202011-10-18%20kl.%2008.09.57.jpg


http://www.livetsgoda.se/artikel/artike ... kelId=2368
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Champagneglas

shorepower skrev:
kayaker skrev:

Magnum är av den gamla skolan, köper på plats :)

Glaset ser ju ut som ett rätt tradionellt glas. Varför är det bättre?
Vet inte den tekniska termen varför det är bättre. Men formen är realtivt ovanlig, Smal öppning, väldig bred midja, "spetsigt" i botten. Det bästa Champagneglas jag provat;-)
 
Toppen