Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagneprovning i Göteborg 25 april

MartinE

Medlem
Vi är några glada som kommer att anordna en liten champagneprovning med mat på Wasa Allé (Vasagatan 24) i Göteborg, fredagen den 25 april 18:30. För den som är intresserad att vara med, så finns det fortfarande ett par platser kvar! Kostnaden kommer att landa på ca 1 200 - 1 400 kr/person, beroende på hur många vi blir.

Vi kommer att dricka följande viner:

Första flighten
Marguet Grand Cru But Millesime 2004
Eric Rodez Blanc de Noirs Grand Cru

Andra flighten
Salon 1999
Krug 2000
 

Livermore

Medlem
Det går tåg till Göteborg! ;)

hehe sant. Det tar väl sådär 16 timmar utan försening från där jag bor skulle jag tro, och eftersom det är SJ så kommer det garanterat vara försenat med minst 5 timmar :usch:

När jag förflyttat mig närmare Stockholm, vilket förhoppningsvis sker inom snar framtid, då hoppar jag på tåget till Göteborg så fort det vankas Champagneprovning :)
 

Mattias Schyberg

Administratör
Känner mig väldigt manad att vara med, både som vinnörd, men även då jag begåvats med att bo i rätt stad. För en som inte är Champagne-nörd så är det dock i dyraste laget, men om man någon gång skall "upptäcka" storheten så är det kanske på en sådan här provning. Klurigt... *river mig i skägget*
 
Trådskapare
MartinE

MartinE

Medlem
Jag kan ju passa på att tillägga att vinerna köps in från SB och det enda som tillkommer är ett litet påslag av restaurangen samt priset för maten (360 kr per person för sex smårätter). Det är med andra ord så nära självkostnadspris som möjligt! :)
 
Toppen