Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagneprovning på Harrods

Elvis

Medlem
En god vän ringde precis för att retas lite. Han hade varit på champagneprovning på Harrods i London igår kväll. 24 olika champagneimportörer ställde ut 80 olika champagner, och det var fritt att prova vad man ville. "Allt" fanns: Krug GC, Salon 1997, Dom Perignon 2000, Bollinger GA, Belle Epoque, Cristal, Pol Roger Winston Churchill, Gosset Celebris, osv osv.

Min vän är storkund på Harrods vinavdelning och fick en gratisinbjudan -- annars var entrén 35 pund. Bortsett från att man fick prova hur mycket man ville, var det kampanjpriser på alla 80 champagnerna. Bollinger GA rosé 1999 kostade exempelvis bara 80 pund!

Av de 30 champagner som han provade var det två viner som höjde sig klart över mängden: Salon 1997 och Piper Heidsieck, Rare Vintage 1988.

Nästan så att det hade varit värt att flyga dit bara för att gå på den här provningen... ::)
 

CH

Medlem
SV: Champagneprovning på Harrods

Om det nu fanns 80 olika sorter att välja på kan man ju undra varför han bara provade 30?

Du fick inga mera prov noteringar?
 

SUPRA

Bäst
SV: Champagneprovning på Harrods

Elvis skrev:
Min vän är storkund på Harrods vinavdelning och fick en gratisinbjudan -- annars var entrén 35 pund. Bortsett från att man fick prova hur mycket man ville, var det kampanjpriser på alla 80 champagnerna. Bollinger GA rosé 1999 kostade exempelvis bara 80 pund!

Måste se till att jag får en inbjudan nästa gång, som sagt värt både resan och inträdet!

Pröjsade nyligen 1900 kr för min Bollinger... :-\
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Champagneprovning på Harrods

SUPRA skrev:
Måste se till att jag får en inbjudan nästa gång, som sagt värt både resan och inträdet!

Pröjsade nyligen 1900 kr för min Bollinger... :-\
910 SEK hos FARR VINTNERS ;)
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
SV: Champagneprovning på Harrods

CH skrev:
Om det nu fanns 80 olika sorter att välja på kan man ju undra varför han bara provade 30?

Jag hade också provat alla 80, men han tyckte att det fick räcka med 30. :)

CH skrev:
Du fick inga mera prov noteringar?

Nja, jag fick listan över vad han köpte:
Dom Perignon 2000
Salon 1997
Gosset Celebris 1998
Roederer Rosé 2003
Belle Epoque 1999
Bollinger GA Rosé 1999
Piper Heidsieck, Rare Vintage 1988

Minst en låda av varje (inte undra på att han inte behöver betala entré ;)).
 

CH

Medlem
SV: Champagneprovning på Harrods

Elvis skrev:
Nja, jag fick listan över vad han köpte:
Dom Perignon 2000
Salon 1997
Gosset Celebris 1998
Roederer Rosé 2003
Belle Epoque 1999
Bollinger GA Rosé 1999
Piper Heidsieck, Rare Vintage 1988

Minst en låda av varje (inte undra på att han inte behöver betala entré ;)).

Det är ju en trevlig julklapp till sig själv. Du fick inga mera priser?
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
SV: Champagneprovning på Harrods

Han visade mig broschyren i förra veckan, men jag minns inte de andra priserna.
 

SUPRA

Bäst
SV: Champagneprovning på Harrods

CH skrev:
Fy f-n, det måste svida att få reda på det i efterhand.

Jag köper inte på VARUMÄRKE jag köper på PRIS ;D
Pengarna blev jag av med, men humorn har jag kvar.

Jag får väl göra som man gjorde med IT-aktierna, dvs. köpa fler till lägre pris så att snittpriset går ner. ::)
 

CH

Medlem
SV: Champagneprovning på Harrods

Gött, då lyckades man göra sig till åtlöje med.
Ska vi se hur lång tid det tar innan någon hugger på detta?
 

Keen

slan
SV: Champagneprovning på Harrods

CH skrev:
Gött, då lyckades man göra sig till åtlöje med.
Ska vi se hur lång tid det tar innan någon hugger på detta?


Det är väl ingen här som skulle nedlåta sig till nåt sånt. Här har vi en genomgående respektfull och from attityd...


;D
 

CH

Medlem
SV: Champagneprovning på Harrods

Ja med tanke på att det tog 6 timmar innan någon svarade så får det anses som en väldigt respektfull attityd på forumet.
 
Toppen