Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagneprovning, vad ska jag köpa?

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
På lördag ska jag ha champagne provning med farsan brorsan och svågern, brorsan ligger illa ute och har ingen champagne så ja hjälpe till o kolla på bolaget åt honom och kom fram till 2 st att välja mellan, skulle gärna höra vilken ni tror eller vet är bäst.
det står emellan Cuvée William Deutz 1999, drack -98 för några månader sen och gillade den skarpt.
och sen har vi Billecart-Salmon Brut Nicolas François 2000 den har jag inte druckit så den vet ja inte så mycket om.

tacksam för svar ;)
 
SV: Champagneprovning, vad ska jag köpa?

Skumpagne skrev:
På lördag ska jag ha champagne provning med farsan brorsan och svågern, brorsan ligger illa ute och har ingen champagne så ja hjälpe till o kolla på bolaget åt honom och kom fram till 2 st att välja mellan, skulle gärna höra vilken ni tror eller vet är bäst.
det står emellan Cuvée William Deutz 1999, drack -98 för några månader sen och gillade den skarpt.
och sen har vi Billecart-Salmon Brut Nicolas François 2000 den har jag inte druckit så den vet ja inte så mycket om.

tacksam för svar ;)

Av de två är William Deutz den starkare enligt min mening. Nu var ju den vi skulle dricka i fredags korkad så du får väl undvika samma butik som Sjödin, en flaska kommer sällan korkad ensam som det heter :)

Andra alternativ för de pengarna är 2002 Bollinger Grande Annee eller 1999 Pol Roger Winston Churchill
 
Trådskapare
S

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Champagneprovning, vad ska jag köpa?

shorepower skrev:
Av de två är William Deutz den starkare enligt min mening. Nu var ju den vi skulle dricka i fredags korkad så du får väl undvika samma butik som Sjödin, en flaska kommer sällan korkad ensam som det heter :)

Andra alternativ för de pengarna är 2002 Bollinger Grande Annee eller 1999 Pol Roger Winston Churchill

Dom ligger på regeringsgatan =S vet inte var sjödin köpte sin... Men både Bollingern och Winston har jag druckit av dom årgångarna så dom går bort. tyckte för övrigt winston -99 sopade banan med bollinger då.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Champagneprovning, vad ska jag köpa?

Skumpagne skrev:
Dom ligger på regeringsgatan =S vet inte var sjödin köpte sin... Men både Bollingern och Winston har jag druckit av dom årgångarna så dom går bort. tyckte för övrigt winston -99 sopade banan med bollinger då.

På regeringsgatan såklart! Stay away... ;)
 
Trådskapare
S

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Champagneprovning, vad ska jag köpa?

Shit pommes frites!!! Aaaah men då blire bille 2000
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Champagneprovning, vad ska jag köpa?

Skumpagne skrev:
Shit pommes frites!!! Aaaah men då blire bille 2000
Vilka andra Champagner skall ni prova?
 
Trådskapare
S

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Champagneprovning, vad ska jag köpa?

Blir cave privee -90, dompa -02 , cuve william deutz -99 eller. bille nf -00 och sen misstänker jag en winston -95.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Champagneprovning, vad ska jag köpa?

Skumpagne skrev:
Blir cave privee -90, dompa -02 , cuve william deutz -99 eller. bille nf -00 och sen misstänker jag en winston -95.
Kanske nån av Jacquessons 02or?
 
Trådskapare
S

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Champagneprovning, vad ska jag köpa?

Nä de tror jag inte men en krug grand cuvee.kanske o skölja ner allt med
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Champagneprovning, vad ska jag köpa?

Skumpagne skrev:
Nä de tror jag inte men en krug grand cuvee.kanske o skölja ner allt med
Gillar du inte Jacquesson? Krug GC har du inte druckit den?
 
Trådskapare
S

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Champagneprovning, vad ska jag köpa?

Har inte druckit jaquesson än, har inte varit en producent jag suktat efter om ja ska va ärlig men det är klart att jag måste testa nångång. Favorit eller? Gc är alltid fin.
 

moos

Medlem
SV: Champagneprovning, vad ska jag köpa?

Jag drak jacquesson 2002 här om veckan, lite speciell champagne, tung, kunde varit mer syra i min smak.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Champagneprovning, vad ska jag köpa?

Skumpagne skrev:
Har inte druckit jaquesson än, har inte varit en producent jag suktat efter om ja ska va ärlig men det är klart att jag måste testa nångång. Favorit eller? Gc är alltid fin.
Jag tycker Jacquesson gör bra Champagner, kan inte komma på något dåligt som jag provat från dom, väl värd att prova.
Krug GC, trodde inte du ville ha nåt du druckit (Winston 99, Bollinger 02) :) Cristal 2004??
 
Trådskapare
S

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Champagneprovning, vad ska jag köpa?

magnum skrev:
Jag tycker Jacquesson gör bra Champagner, kan inte komma på något dåligt som jag provat från dom, väl värd att prova.
Krug GC, trodde inte du ville ha nåt du druckit (Winston 99, Bollinger 02) :) Cristal 2004??
Nää men krug gc kommer efter när man sitter o diskuterar alla man provat och sopar ibland banan av några.
 
SV: Champagneprovning, vad ska jag köpa?

Skumpagne skrev:
Har inte druckit jaquesson än, har inte varit en producent jag suktat efter om ja ska va ärlig men det är klart att jag måste testa nångång. Favorit eller? Gc är alltid fin.
För de pengarna kan du köpa en 2002 Jacquesson Avize Champ Caïn Inte druckit den men Avize från Jaquesson är väldigt bra normalt sett. Peter Liem provade tidigt de tre vingårdsbetecknade vinerna från Jacquesson och skrev denna artikel
 
Trådskapare
S

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Champagneprovning, vad ska jag köpa?

Jo det är ju klart jag ska testa men har prio på lite andra producenter, har inte druckit selosse än eller leclapart t.ex. vilket står ganska högt upp..
 
Toppen