Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagneresa med Juhlin

chambertin

Medlem
Ngn här som skall åka på den här resan med Juhlin ?

Det verkar ju bli en del godsaker som kommer att provas.

29456180.jpg
 

anders

Medlem
SV: Champagneresa med Juhlin

Lando skrev:
Helt overkligt, nån som vet vad kalaset kostar?

38 lax ex moms plus flyg. Hade funderingar på att hänga på men naturligtvis jobbar frugan den helgen.
 

SUPRA

Bäst
SV: Champagneresa med Juhlin

Jag ska vara ärligt och säga att vi inte har 100 papp att lägga på den resan just för tillfället :'(
 

Bubblaren

Medlem
SV: Champagneresa med Juhlin

anders skrev:
38 lax ex moms plus flyg. Hade funderingar på att hänga på men naturligtvis jobbar frugan den helgen.

Perfekt läge ju! Skulle iom frugans arbete bara bli halva priset - åk vetja!!
 

anders

Medlem
SV: Champagneresa med Juhlin

Bubblaren skrev:
Perfekt läge ju! Skulle iom frugans arbete bara bli halva priset - åk vetja!!

Frugan hade inte velat följa med oavsett så jag hade istället frågat någon av de galanta damerna här på forumet. Problemet ligger i att det finns en snoris som behöver tillsyn.
 

SUPRA

Bäst
SV: Champagneresa med Juhlin

anders skrev:
Frugan hade inte velat följa med oavsett så jag hade istället frågat någon av de galanta damerna här på forumet. Problemet ligger i att det finns en snoris som behöver tillsyn.

Om du pröjsar min biljett ordnar jag en barnvakt :)
 

Bubblaren

Medlem
SV: Champagneresa med Juhlin

anders skrev:
Frugan hade inte velat följa med oavsett så jag hade istället frågat någon av de galanta damerna här på forumet. Problemet ligger i att det finns en snoris som behöver tillsyn.

Dålig planering Anders! Det finns hjälpmedel, men dem skulle du ha använt för länge sedan *suck*
...jag är f ö oerhört galant, när jag vill :p
 

vintjej

Medlem
SV: Champagneresa med Juhlin

anders skrev:
Frugan hade inte velat följa med oavsett så jag hade istället frågat någon av de galanta damerna här på forumet. Problemet ligger i att det finns en snoris som behöver tillsyn.

Men se där. Kvinnor duger som resesällskap. Alltid något.;)
 

anders

Medlem
SV: Champagneresa med Juhlin

SUPRA skrev:
Om du pröjsar min biljett ordnar jag en barnvakt :)

vintjej skrev:
Men se där. Kvinnor duger som resesällskap. Alltid något.;)

Nu är det så att (minst) en av nätterna är det dubbelrum som gäller. Jag undrar om det inte till och med rörde sig om benämningen romantiskt dubbelrum. Så SUPRA, inte en chans i helvete. :D

Sedan får vi väl se hur galant "resesällskapet" är... ;D För att låna en känd fras "What happens i Champagne, stays in Champagne". :D

Men det grundläggande problemet är att inbjudan till resan kommer så pass tätt inpå själva resan. Jag påpekade detta redan i våras när resan var påtänkt förra gången att det är förbaskat mycket lättare att planera in en resa av den här kalibern om man får lite förvarning.
 

vintjej

Medlem
SV: Champagneresa med Juhlin

anders skrev:
Nu är det så att (minst) en av nätterna är det dubbelrum som gäller. Jag undrar om det inte till och med rörde sig om benämningen romantiskt dubbelrum. Så SUPRA, inte en chans i helvete. :D

Aha, nu visar du din romantiska sida. Inget säger romantik som en vänstrande och tokfull familjefar.:D

anders skrev:
Sedan får vi väl se hur galant "resesällskapet" är... ;D För att låna en känd fras "What happens i Champagne, stays in Champagne". :-*

Aha, nu visar du din naiva sida. Om du bara visste hur mycket Champagneskvaller som cirkulerar. ;D

anders skrev:
Men det grundläggande problemet är att inbjudan till resan kommer så pass tätt inpå själva resan. Jag påpekade detta redan i våras när resan var påtänkt förra gången att det är förbaskat mycket lättare att planera in en resa av den här kalibern om man får lite förvarning.

Va? Har folk jobb, respektive och ekonomiska aspekkter att ta hänsyn till? Snackar vi om proletariatet eller? :D
 

anders

Medlem
SV: Champagneresa med Juhlin

vintjej skrev:
Aha, nu visar du din romantiska sida. Inget säger romantik som en vänstrande och tokfull familjefar.:D

Nu får du bestämma dig, antingen vänstrande ELLER tokfull. Som alla män vet har alkoholen en positiv inverkan på önskemålet men en negativ inverkan på möjligheten. :D

vintjej skrev:
Aha, nu visar du din naiva sida. Om du bara visste hur mycket Champagneskvaller som cirkulerar. ;D

Jag tycker att du bara ser problem och inte lösningar. Vi reser naturligtvis som Mr and Mrs Smith. ;D
 

vintjej

Medlem
SV: Champagneresa med Juhlin

anders skrev:
Nu får du bestämma dig, antingen vänstrande ELLER tokfull. Som alla män vet har alkoholen en positiv inverkan på önskemålet men en negativ inverkan på möjligheten. :D

Du kan visst vara insiktsfull också!:D

anders skrev:
Jag tycker att du bara ser problem och inte lösningar. Vi reser naturligtvis som Mr and Mrs Smith. ;D

Ja, det klart. Ingen på forumet skulle väl någonsin få reda på vilka Mr and Mrs Smith är.;)
 

anders

Medlem
SV: Champagneresa med Juhlin

vintjej skrev:
Du kan visst vara insiktsfull också!:D

Jag har mina ljusa stunder. :D

vintjej skrev:
Ja, det klart. Ingen på forumet skulle väl någonsin få reda på vilka Mr and Mrs Smith är.;)

Va, litar du inte på att våra kära kollegor här på forumet kan hålla tyst om en affär!?! Nu när du nämner det så börjar jag faktiskt också att bli lite tveksam... ;D
Vi får flytta träffen från ett romantiskt dubbelrum i Champagne till ett tvåmannatält på campingen utanför Bonntorp. Där borde vi kunna vara inkognito under förutsättning att vi häller en låg profil vad gäller att vi faktiskt dricker vin ur flaskor. :D
 

Lando

Medlem
SV: Champagneresa med Juhlin

Det var väl ett jävla snack om fredagsmys!

För övrigt skulle jag lätt ligga med Anders, Juhlin eller i stort sett vem som helst för att få följa med på den resan.
 

vintjej

Medlem
SV: Champagneresa med Juhlin

Lando skrev:
Det var väl ett jävla snack om fredagsmys!

För övrigt skulle jag lätt ligga med Anders, Juhlin eller i stort sett vem som helst för att få följa med på den resan.

Dags för ny term tror jag "nördfucker".
 

Krug88

Medlem
SV: Champagneresa med Juhlin

Lando skrev:
Det var väl ett jävla snack om fredagsmys!

För övrigt skulle jag lätt ligga med Anders, Juhlin eller i stort sett vem som helst för att få följa med på den resan.
Skönt att någon annan än jag på forumet står för att de kan vara en hora för rätt belöning!
Skulle dock inte ställa upp med en kille för 40 lax, men allt har förmodligen sitt pris...
 
Toppen