Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagneutbud på restauranger/barer i Stockholm

Elvis

Medlem
Ska äta middag på Cafe Opera på lördag och roade mig med att titta igenom deras vinlista. Blev lite road av att upptäcka att de har både Methusaleh och Nebuchadnezzar (båda Taittinger) på menyn! Ja, var annars! 8)

Är det någon som är medlem i Richard Juhlins The Lobby (http://www.thelobby.se/), förresten? De öppnade visst en champagnebar på Rådmansgatan den 2 maj och har provning av ny champagne varannan fredag. Det låter spännande men jag vet inte om det är värt medlemsavgiften 3600 kr/år... Men det kanske är som med vissa märkeskläder: om man frågar om priset så har man inte råd.
 

Krug88

Medlem
SV: Champagneutbud på restauranger/barer i Stockholm

Elvis skrev:
Ska äta middag på Cafe Opera på lördag och roade mig med att titta igenom deras vinlista. Blev lite road av att upptäcka att de har både Methusaleh och Nebuchadnezzar (båda Taittinger) på menyn! Ja, var annars! 8)

Är det någon som är medlem i Richard Juhlins The Lobby (http://www.thelobby.se/), förresten? De öppnade visst en champagnebar på Rådmansgatan den 2 maj och har provning av ny champagne varannan fredag. Det låter spännande men jag vet inte om det är värt medlemsavgiften 3600 kr/år... Men det kanske är som med vissa märkeskläder: om man frågar om priset så har man inte råd.
Tror att de flesta nattklubbar har standardskumpor i stora format.

Tidigare hade Julle sin klubb på Divino, det kostade inget alls.
Det var inget speciellt, lite nyheter och en och annan gammal flaska.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Champagneutbud på restauranger/barer i Stockholm

Var det taittinger vi stod och drack on the rocks efter Selosseprovningen? Det är lite suddigt där...

Jag tycker att man kan få ett hygligt glas bubbel på flertalet ställen i den här stan just nu. Jag funderar på att kila ned och prova Enchenteleur 1995 på PW senare i eftermiddag. Kan bli gott!
 

Krug88

Medlem
SV: Champagneutbud på restauranger/barer i Stockholm

Krug skrev:
Var det taittinger vi stod och drack on the rocks efter Selosseprovningen? Det är lite suddigt där...

Jag tycker att man kan få ett hygligt glas bubbel på flertalet ställen i den här stan just nu. Jag funderar på att kila ned och prova Enchenteleur 1995 på PW senare i eftermiddag. Kan bli gott!
Japp, Taittinger. Inte så bra men när man redan är lite berusad slinker det väl ner...
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Champagneutbud på restauranger/barer i Stockholm

Krug88 skrev:
Japp, Taittinger. Inte så bra men när man redan är lite berusad slinker det väl ner...

Allt går att dricka när det är kallt (sanning med viss modifikation naturligtvis), det blir ju som pommac.
 
Toppen