Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Chateau Belair St Emilion 2004 (vs 03 och 05)?

matage

Medlem
Var på en mycket trevlig Bordeaux-provning på bolaget i Sundbyberg igår och fastnade stenhårt för den Ch Belair St Emilion 2003 som fanns med i provningen.

När jag kollar på bolaget så finns ett antal årgångar att få tag i, men jag funderar på vad "felet" är med 04'orna:

2003 kostar 720kr, 2004'an endast 499kr och 05'an inte helt förvånande över 800...

Är det nån som testat och kan skänka lite upplysning?
Var 04'orna så mycket sämre eller?

Drack en Ch La Mission Haut-Brion 04 i höstas (förvisso ett annat distrikt, slott och geografiskt tvärsöver hela "deltat") som den var riktigt fin efter tillräckligt med luft...
 

anders

Medlem
SV: Chateau Belair St Emilion 2004 (vs 03 och 05)?

En snabb slagning på bolaget visar att 04:an är från beställningssortimentet så det kan vara så att importören har fått tag på ett antal lådor till mycket förmånligt pris.

De 04:eek:r jag provat har varit klart drickbara. Kan vara användbara att sippa på medan man väntar på att 05:eek:rna ska börja leverera i paritet med priset...

Vad gäller själva smakupplevelsen på vinet pekar jag med hela handen på Larsson som med högst sannolikhet är den här på forumet som har provat alla.
 

sunqan

Vinös
SV: Chateau Belair St Emilion 2004 (vs 03 och 05)?

sunqan skrev:
verkar tycka att 03'an är väl så bra.

skulle ju då ha varit "04'an är väl så bra"

och en snabb koll visar att -04:an går att hitta för 305 sek ink skatter, och -03 för 555 (uk priser, per flaska vid köp av låda)
 
Toppen