Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Chateau Mouton Rohtschild

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Förmodligen är detta en post som är klart lämplig för Systembolaget/Bukowskis. Alternativet är väl i första hand de danska auktionshusen, fast jag har inte koll på hur prisbilden ser ut där jämfört med Sverige. (Ska du sälja ett stort parti spelar nog förväntat slagpris större roll än avgiftens storlek.)

När folk letar alternativ till SB-auktioner är det väl bl.a. om de vill sälja unga kultviner där man tycker att man borde kunna bli av med utan att betala 35-40% i avgifter mellan köpare och säljare. I det senare fallet brukar man kunna sälja direkt till utländska raritetsvinhandlare, men viner som lagrats privat(?) under decennier kanske inte är lika lättplacerade hos sådana (i alla fall inte till ett bra pris).
 

Jos

Medlem
Har en samling på 34 olika årgångar som jag vill sälja. Några tips förutom systembolagets auktion?
Ta med alla till London och lämna in dem till FRW så får du marknadspris rätt fort, tror de tar 10% om jag minns rätt vilket är stor skillnad på SSs auktion
 

Pontus

Medlem
Ta med alla till London och lämna in dem till FRW så får du marknadspris rätt fort, tror de tar 10% om jag minns rätt vilket är stor skillnad på SSs auktion
Det där har jag funderat på många gånger, men hur frakta flaskorna på bästa sätt?
 

Jos

Medlem
Det där har jag funderat på många gånger, men hur frakta flaskorna på bästa sätt?
Är det en låda av varje årgång så blir det till vanlig fraktfirma eller åka med flaskorna själv med stor bil. Är det 34 flaskor så är det ju bara att packa ner i resväskor och flyga över.
 

Pontus

Medlem
Är det en låda av varje årgång så blir det till vanlig fraktfirma eller åka med flaskorna själv med stor bil. Är det 34 flaskor så är det ju bara att packa ner i resväskor och flyga över.
Checka in 34 flaskor av den digniteten i vanliga resväskor? Du menar som nån typ av specialbagage?
 
Toppen