Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Chateau Pradeaux rosé

Leahan

Medlem
Hej,

Är det någon som kan komma med ett tips på hur jag ska få tag på vinet i titeln? Årgång spelar ingen roll.

Vinet fanns på systembolaget för 10 år sen men försvann efter en säsong. Jag drömmer fortfarande om ett kalt glas av detta vin.

Mvh
Jocke
 

Daniel A

Administratör
Har tyvärr ingen aning om var Château Pradeaux finns att tillgå. Riktigt bra producent, men bara stött på i London och bara äldre årgångar.

Med lite tur så släpps Domaine Tempiers rosé i vår / till sommaren. Den är sannolikt väldigt lik Ch. Pradeaux.
 
Trådskapare
Leahan

Leahan

Medlem
Domaine Tempiers är ju också en Bandol och fantastikt bra. Den finns att beställa på Winefinder.
 

chambertin

Medlem
Hej,

Är det någon som kan komma med ett tips på hur jag ska få tag på vinet i titeln? Årgång spelar ingen roll.

Vinet fanns på systembolaget för 10 år sen men försvann efter en säsong. Jag drömmer fortfarande om ett kalt glas av detta vin.

Mvh
Jocke
Finns här och här.
Aldrig handlat från någon av dessa själv dock så vet inte om dom skickar till Svedala eller vad frakt kostar.
 
Toppen