Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Choklad

lepatrik

Medlem
Saknar en chokladkategori här på forumet! :)
Vad gillar ni vivörer för choklad?

Min favorit är Amedei No 9 men jag gillar också La Molina Ecuador, Valrhona Gran Couva 2008 och Felchlin Cru Sauvage.
Perfekt efter maten med kaffet och cigarren
 
SV: Choklad

lepatrik skrev:
Saknar en chokladkategori här på forumet! :)
Vad gillar ni vivörer för choklad?

Min favorit är Amedei No 9 men jag gillar också La Molina Ecuador, Valrhona Gran Couva 2008 och Felchlin Cru Sauvage.
Perfekt efter maten med kaffet och cigarren
Bra där.
Jag har gått igenom Amedeis sortiment som går att hitta i Sverige, och finner Porcelanan överlägsen. No9 som god tvåa efter deras 1:e Cru som kanske är något för kraftig i stilen. Gran Couva är också riktigt bra, körde en vertikal 96 - 98 på den nyligen och det var ingen större skillnad (eller så har jag svårt med de små nyanserna vad gäller choklad) Felchin har jag inte tuggat på tidigare.
 
Trådskapare
L

lepatrik

Medlem
SV: Choklad

Felchin är vildchoklad :) typ vilda kakaoböner, sjukt coolt, svårt att hitta och dyrt
 
SV: Choklad

lepatrik skrev:
Felchin är vildchoklad :) typ vilda kakaoböner, sjukt coolt, svårt att hitta och dyrt

Verkligen ovanlig choklad. Sökte i Google och fick förslag att lägga till ett G på slutet av namnet istället. Det visade sig vara något helt annat :-[ . Tur att man inte var på jobbet
 

SUPRA

Bäst
SV: Choklad

shorepower skrev:
Sökte i Google och fick förslag att lägga till ett G på slutet av namnet istället. Det visade sig vara något helt annat :-[ . Tur att man inte var på jobbet

Dagens garv! ;D
 
Trådskapare
L

lepatrik

Medlem
SV: Choklad

Jag tycker att googling aby med träffen "Intresseförening för alla som är intresserade av abessinier- och somalikatter." var mer harmlös än ovanstående författares googlingar
 

SUPRA

Bäst
SV: Choklad

lepatrik skrev:
Jag tycker att googling aby med träffen "Intresseförening för alla som är intresserade av abessinier- och somalikatter." var mer harmlös än ovanstående författares googlingar

Prova aby.com då ;)
 
Trådskapare
L

lepatrik

Medlem
SV: Choklad

SUPRA skrev:
Prova aby.com då ;)

Ja, det är hemskt vad "Intresseförening för alla som är intresserade av abessinier- och somalikatter" verkar ha sökt diversiera sig för att nå nya medlemmar, detta är något som kommer hemsöka mig och göda min mänskliga cynism för lång tid framöver
 

vintjej

Medlem
SV: Choklad

lepatrik skrev:
Ja, det är hemskt vad "Intresseförening för alla som är intresserade av abessinier- och somalikatter" verkar ha sökt diversiera sig för att nå nya medlemmar, detta är något som kommer hemsöka mig och göda min mänskliga cynism för lång tid framöver

På något sätt så känns Abys sida som om den inte lockar så många pussylovers...;)
 

R.P

Medlem
SV: Choklad

Sitter och äter en bit av en NewTree körsbärschoklad, väldigt god, 73% kakao. Gillar när dom väldigt mörka chokladerna har nån smak av tex kaffeböner, apelsinskal eller som i det här fallet körsbär.

edit: älskar choklad med bergs eller flingsalt också, mumma! :)
 
Toppen