Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Comtes -04

Silenos

Medlem
Märkligt... här sitter man fullständigt omringad av champagneknarkare och så är det bara jag som har färska erfarenheter.

Mycket god, det var väl ungefär det som var mitt intryck; ren, fräch och elegant. Ska man vara lite mer kritisk, så tycker jag väl också att det kanske inte var så där väldigt mycket som skiljde den från en välgjord standardcuvée.

Mina erfarenheter av Comtes, eller prestigebuteljeringar i allmänhet, är mycket fåtaliga; så ta mina intryck med en nypa salt.
 
Trådskapare
S

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Märkligt... här sitter man fullständigt omringad av champagneknarkare och så är det bara jag som har färska erfarenheter.

Mycket god, det var väl ungefär det som var mitt intryck; ren, fräch och elegant. Ska man vara lite mer kritisk, så tycker jag väl också att det kanske inte var så där väldigt mycket som skiljde den från en välgjord standardcuvée.

Mina erfarenheter av Comtes, eller prestigebuteljeringar i allmänhet, är mycket fåtaliga; så ta mina intryck med en nypa salt.
Tack för svar.
Kanske låter den ligga ett tag till då.
 

Elvis

Medlem
Comtes är ett vin som vinner mycket på lagring och gärna i många år. Det är väl den storhusprestige som har högst dosage och det känns ofta som om dosagen ligger ovanpå när vinet är ungt.
 

moos

Medlem
Märkligt... här sitter man fullständigt omringad av champagneknarkare och så är det bara jag som har färska erfarenheter.

Mycket god, det var väl ungefär det som var mitt intryck; ren, fräch och elegant. Ska man vara lite mer kritisk, så tycker jag väl också att det kanske inte var så där väldigt mycket som skiljde den från en välgjord standardcuvée.

Mina erfarenheter av Comtes, eller prestigebuteljeringar i allmänhet, är mycket fåtaliga; så ta mina intryck med en nypa salt.

Denna tråden har jag missat. Då mig och Silenos delade denna flaska så har jag också färska erfarenheter. 2004 är betydligt "mildare" än vad 2002 var i fjor och 2000 på liknande ålder. Ren, fräch och elegant kan jag hålla med om. Men syran du fick i 2000 och kraften som fanns i 2002 är inte helt där.
 

jocke

Medlem
Denna tråden har jag missat. Då mig och Silenos delade denna flaska så har jag också färska erfarenheter. 2004 är betydligt "mildare" än vad 2002 var i fjor och 2000 på liknande ålder. Ren, fräch och elegant kan jag hålla med om. Men syran du fick i 2000 och kraften som fanns i 2002 är inte helt där.
Har druckit en hel del Comtes men 2004 var nog ett tag sen. Drack 2005 och den var otrolig bra från början. Jag tycker att just 2004 är en mindre bra Comtes från start. Den är väldigt ung och just 2004 vinner väldigt mkt på lagring. Om jag går tillbaka i tiden så tycker jag att man får gå till 1997 för att hitta en Comtes som är sämre. Givetvis är den bra och med tiden tror jag den kommer gå om 1999 och 2000, men de är bättre idag.
 
Toppen