Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Comtes de Champagne vertikal

kayaker

Cyklist
SV: Comtes de Champagne vertikal

CH skrev:
Måste du alltid komma med så dåliga ursäkter varje gång?
Ja den är riktigt dålig. En bröllopsresa bör man absolut kunna planera bättre. ;)
 

SUPRA

Bäst
SV: Comtes de Champagne vertikal

Ett litet budtips är att inte visa ditt intresse fram tills typ 30 sekunder innan auktionen stänger.

Finns ingen anledning att trissa upp priserna innan tiden rinner ut.
 

anders

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

kayaker skrev:
Ja den är riktigt dålig. En bröllopsresa bör man absolut kunna planera bättre. ;)

Dessutom nu i tider av både finanskris och klimatproblem tycker jag att man ska visa återhållsamhet. Det räcker med att en av er reser på bröllopsresa, förslagsvis den bättre hälften så kan du Elvis vara hemma och visa prov på varför vi kallas den sämre hälften. ;D
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

Liten uppdatering om läget.

Det är nu spikat att vi kommer att genomföra provningen i underbara Göteborg i Göteborgs Vinkällare.
Datum är inte helt hundra ännu men det diskuteras om 9 maj, bekräftelse på detta kommer nästa vecka.

Följande årgångar är inköpta och kommer att provas 1998, 1996, 1995, 1995 rosè, 1990, 1988, 1986, 1985, 1981 och 1964 men vi jagar ytterligare flaskor.

Kostnad är satt till max 2500kr/pp och då ingår en skaldjursbuffé.
Köper man in sig med flaska/or så drar man helt enkelt av kostnaden för dessa mot inköpskostnaden och betalar mellanskillnaden.
 

Keen

slan
SV: Comtes de Champagne vertikal

CH skrev:
Liten uppdatering om läget.

Det är nu spikat att vi kommer att genomföra provningen i underbara Göteborg i Göteborgs Vinkällare.
Datum är inte helt hundra ännu men det diskuteras om 9 maj, bekräftelse på detta kommer nästa vecka.

Följande årgångar är inköpta och kommer att provas 1998, 1996, 1995, 1995 rosè, 1990, 1988, 1986, 1985, 1981 och 1964 men vi jagar ytterligare flaskor.

Kostnad är satt till max 2500kr/pp och då ingår en skaldjursbuffé.
Köper man in sig med flaska/or så drar man helt enkelt av kostnaden för dessa mot inköpskostnaden och betalar mellanskillnaden.


Kanon, mitt jobbevent den helgen är nu inställt så jag ska försöka dyka upp. Har som sagt också en Rosé '79 om det är av intresse.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

Elvis skrev:
23 maj passar alldeles utmärkt. Jag kommer! ;)

Vi kan spara en liten slatt i varje flaska till dig den 23 maj. De borde ju vara ordentligt luftade då i alla fall :D
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

Keen skrev:
Kanon, mitt jobbevent den helgen är nu inställt så jag ska försöka dyka upp. Har som sagt också en Rosé '79 om det är av intresse.

Flaskan är av intresse men frågan är om du är det ;)
 

Keen

slan
SV: Comtes de Champagne vertikal

CH skrev:
Flaskan är av intresse men frågan är om du är det ;)


Jag kan skicka ner den uppdruckna flaskan till provningen med lite noteringar om det ska vara så ;)
 

kayaker

Cyklist
SV: Comtes de Champagne vertikal

CH skrev:
Liten uppdatering om läget.

Det är nu spikat att vi kommer att genomföra provningen i underbara Göteborg i Göteborgs Vinkällare.
Datum är inte helt hundra ännu men det diskuteras om 9 maj, bekräftelse på detta kommer nästa vecka.
Äsch, vilket dåligt datum! :(
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

Keen skrev:
Jag kan skicka ner den uppdruckna flaskan till provningen med lite noteringar om det ska vara så ;)

Det är tyvärr inte jag som avgör. Det är helt upp till chefen
Du kan ju själv kolla om det är OK?


kayaker skrev:
Äsch, vilket dåligt datum! :(


Det är ju som sagt inte spikat ännu men var det närmsta datum vi hittade då både jag & Lambo kunde.
 

Keen

slan
SV: Comtes de Champagne vertikal

Elvis skrev:
Jag frågade om min svensexa skulle bli nu i helgen och fick svaret "Outlook not so good". Vad f-n betyder det? :)


you're fucked :p

Nä, men seriöst. Du kan ju inte ställa den frågan ;D Klart du inte kommer få ett ärligt svar. De kommer göra allt för att göra dig nervös.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

Elvis skrev:
Jag frågade om min svensexa skulle bli nu i helgen och fick svaret "Outlook not so good". Vad f-n betyder det? :)

Det verkar som chefen hade rätt eller?
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

CH skrev:
Liten uppdatering om läget.

Det är nu spikat att vi kommer att genomföra provningen i underbara Göteborg i Göteborgs Vinkällare.
Datum är inte helt hundra ännu men det diskuteras om 9 maj, bekräftelse på detta kommer nästa vecka.

Följande årgångar är inköpta och kommer att provas 1998, 1996, 1995, 1995 rosè, 1990, 1988, 1986, 1985, 1981 och 1964 men vi jagar ytterligare flaskor.

Kostnad är satt till max 2500kr/pp och då ingår en skaldjursbuffé.
Köper man in sig med flaska/or så drar man helt enkelt av kostnaden för dessa mot inköpskostnaden och betalar mellanskillnaden.

1997, 1981 rose samt Keens 1979 rose har tillkommit.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

Uppdatering om läget.

Vi tänkte köra 16:00 den 9 maj i Göteborgs Vinkällare.
Kostanden blir 2500kr/pp inkl. skaldjursbuffé.

Vi kommer att prova följande årgångar:
1998
1997
1996
1995
1995 rosè
1990
1989
1988
1986
1985
1981
1981 rosè
1979 rosè (Keen)
1964

Vi letar fortfarande efter flaskor från 70-talet eftersom det fortfarande finns plats för 1-2 flaskor i budgeten. Återkommer om vi hittar något och skulle vi inte göra det så blir det ett lägre inköpspris istället.

Eftersom det var fler som intresseanmält sig än det finns platser (10st) så gäller ordningen i vilken man intresseanmälde sig med ett undantag nämligen om man har flaskor av intresse för provningen som man ställer till förfogande. Anmälningslistan ser därför ut som följande:
CH
Lambo
Keen (79 rosè)
Anders
Dejzan
Outsider
Outsider

Supra
v_skogh
Outsider

Sjödin
Krisman
Bubblaren
El Burro
MD
Darth Angelus
Chambertin

Är det någon som redan nu vet att de inte kan medverka så hör av er så jag kan uppdatera listan därefter.
 
Toppen