Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Comtes de Champagne vertikal

Elvis

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

Cristalvertikal låter inte dumt! Om jag känner CH rätt så syr han snart ihop en sådan! ;D
 

v_skogh

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

Då ska jag tjata på CH så han syr ihop en Selossevertikal, då kan jag tänka mig att komma ;D
Är lite avis på er Comteskväll.
 
SV: Comtes de Champagne vertikal

v_skogh skrev:
Då ska jag tjata på CH så han syr ihop en Selossevertikal, då kan jag tänka mig att komma ;D
Är lite avis på er Comteskväll.
Mycket bra idé det också.
Eller helt enkelt samla ihop så mycket olika Selosse som möjligt. Det blir betydligt lättare.
 
SV: Comtes de Champagne vertikal

anders skrev:
Jag sitter på en Selosse 95.
Jag sitter på Selosse 96:eek:r, Diverse olika degorgeringsdatum på Initial. Lite V.O, lite olika Substance.
Är väldigt nyfiken på Contraste och äldre årgångar. Har aldrig provat någon Selosse äldre än -90.
 

Lambo

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

Selosse, klockreeeeeeent!!!!!!
Även Bollinger med lite äldre årgångar vore ruggigt kul
 

SUPRA

Bäst
SV: Comtes de Champagne vertikal

Är det bara jag som skulle gilla en vertikal med Dom Perignon? Att ta sig igenom alla blir iofs knepigt då de är rätt flitiga på årgångarna, men att plocka ut några stora vore skoj.
1988 är bland det bättre jag druckit.

Sen skulle jag inte ha nåt emot en Krug-vertikal igen, det måste ju skrivas :D

Cristal har jag hittills inte varit så imponerad av, men det kan ju vara otur så jag provar gärna igen.
 
SV: Comtes de Champagne vertikal

Ett alternativ är att prova en by från en och samma årgång eller nåt. Kanske lite specifikt men typ 1990 från Mesnil. Jag gillar av någon anledning årgångsprovningar.
 

SUPRA

Bäst
SV: Comtes de Champagne vertikal

Ett provning med Krug CdM och CdA kanske. Så att man kan minnas 2009 som nåt bra :D
 

Jos

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

SUPRA skrev:
Ett provning med Krug CdM och CdA kanske. Så att man kan minnas 2009 som nåt bra :D

Ja då är det väl bara att du knallar ner i vinkällaren och korkar upp ;) Säg till i förväg bara så vi andra hinner dyka förbi!

Jag tycker Bollinger vore grymt att köra. Även DP skulle jag vilja vara med på. Och selosse. Och Krug. Och Cristal. Och... :p
 

SUPRA

Bäst
SV: Comtes de Champagne vertikal

Jos skrev:
Ja då är det väl bara att du knallar ner i vinkällaren och korkar upp ;) Säg till i förväg bara så vi andra hinner dyka förbi!

Vill du ha mitt kontonummer så du kan sätta in pengar i förskott? :D

Tyvärr är inte min samling tillräcklig, vi är i behov av rätt många fler...
 

Lambo

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

SUPRA skrev:
Är det bara jag som skulle gilla en vertikal med Dom Perignon? Att ta sig igenom alla blir iofs knepigt då de är rätt flitiga på årgångarna, men att plocka ut några stora vore skoj.
1988 är bland det bättre jag druckit.

Dompa, vore riktigt kul att köra. Hyffsat lätt att få tag i äldre flaskor oxå.
Vi kööööööööööööööööör!
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Comtes de Champagne vertikal

Tanken var att köra Salon nästa gång men precis som anders säger så är det inte helt lätt att komma över gamla flaskor där. DP däremot borde inte vara alltför svårt att fixa.
Vi får väll styra upp ett planeringsmöte där vi provar lite av varje och sedan bestämmer tema för nästa vertikal.
 
Toppen