Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Connoisseur Sällskapet för oss med ett brinnande intresse för livets goda

Orpale

Medlem
Jag har startat en grupp på facebook som heter Connoisseur Sällskapet och som är för just oss med ett brinnande intresse för livets goda. En grupp där alla som är intresserade av god dryck kan träffas och utbyta erfarenheter. Som medlem kommer man att få information och inbjudningar till samtliga vinprovningar vi arrangerar.

Nästa år tänkte vi på allvar ta tag i våra dryckesprovningar och för att vi skall kunna avnjuta alla härliga flaskor som Krug, Salon och Latour behöver vi alltid full uppslutning på våra träffar.

Så vi ber er därför bjuda in era vänner med intresse för livets goda, så vi får en stor bank av dryckesconnoisseur och slipper leta intresserade inför varje provning. På detta sätt får vi en utvidgad bekantskapskrets med likasinnade och kan testa många goda viner.

Klicka bara på Bjud in/ Invite people to join under bilden på högersidan.

Nu är det kanske inte alla här som är medlemmar på Facebook men jag antar att det är en hel del.

Klicka på länken för att komma till gruppen
http://www.facebook.com/group.php?gid=36096827455&ref=ts

Bästa hälsningar
Andreas
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Connoisseur Sällskapet för oss med ett brinnande intresse för livets goda

Orpale skrev:
Jag har startat en grupp på facebook som heter Connoisseur Sällskapet och som är för just oss med ett brinnande intresse för livets goda. En grupp där alla som är intresserade av god dryck kan träffas och utbyta erfarenheter. Som medlem kommer man att få information och inbjudningar till samtliga vinprovningar vi arrangerar.

Nästa år tänkte vi på allvar ta tag i våra dryckesprovningar och för att vi skall kunna avnjuta alla härliga flaskor som Krug, Salon och Latour behöver vi alltid full uppslutning på våra träffar.

Så vi ber er därför bjuda in era vänner med intresse för livets goda, så vi får en stor bank av dryckesconnoisseur och slipper leta intresserade inför varje provning. På detta sätt får vi en utvidgad bekantskapskrets med likasinnade och kan testa många goda viner.

Klicka bara på Bjud in/ Invite people to join under bilden på högersidan.

Nu är det kanske inte alla här som är medlemmar på Facebook men jag antar att det är en hel del.

Klicka på länken för att komma till gruppen
http://www.facebook.com/group.php?gid=36096827455&ref=ts

Bästa hälsningar
Andreas

Jag vill inte vara den som är den, men jag känner att jag måste fråga om det finns något kommersiellt intresse i det här?

Om det bara är för att få ihop provnignar till självkostnadspris har jag inga issues med att den här tråden finns även om jag hade uppskattat att en diskussion tagits med undertecknad eller Elvis innan postning. Om det dock är så att det finns ett vinstintresse bakom det här så skulle det uppskattas att det meddelas cå får vi ta ett beslut om det ska bort eller ligga kvar...
 
Trådskapare
Orpale

Orpale

Medlem
SV: Connoisseur Sällskapet för oss med ett brinnande intresse för livets goda

Det ligger inget vinstintresse bakom denna grupp, utan det är självkostnadspris som gäller. Vinsten ligger i att man kan våga sig på att testa lite dyrare flaskor. Man sätter samman en intressant uppsättning flaskor och så splittar man på antalet deltagare, så har vi alltid gjort. Ibland kanske man bara träffas och tar med sig egna flaskor.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Connoisseur Sällskapet för oss med ett brinnande intresse för livets goda

Coolt med mig, prova på ni. :)
 

Lando

Medlem
SV: Connoisseur Sällskapet för oss med ett brinnande intresse för livets goda

Låter ju grymt trevligt, håller ni er bara i Göteborg?
 

CH

Medlem
SV: Connoisseur Sällskapet för oss med ett brinnande intresse för livets goda

Lando skrev:
Låter ju grymt trevligt, håller ni er bara i Göteborg?

Misstänker att så är fallet. Har inget med själva gruppen att göra annat än att jag varit med på en del av deras provningar.
 
Trådskapare
Orpale

Orpale

Medlem
SV: Connoisseur Sällskapet för oss med ett brinnande intresse för livets goda

Ja just nu är vi ett gäng som håller till i Göteborg men jag är inte främmande för att dricka lite goda viner i en annan del av vårat rike.
 
Toppen